دانشجویان قرنطین شده افغان در چین روز جمعه به کابل منتقل می‌شوند

اداره هوانوردی ملکی اعلام کرد که دانشجویان افغان که در ولایت ویروس‌زده هوبی چین حضور دارند، روز جمعه این هفته به کابل انتقال داده می‌شوند.blank

محمدقسیم وفایی‌زاده؛ رییس این اداره امروز سه‌شنبه، ۲۹ دلو به رسانه‌ها گفت که یک فروند طیاره شرکت آریانا به منظور اجرای این ماموریت آماده‌ شده‌است.

به گفته او، فیصله شده است که هواپیمای آریانا افغان به آنجا فرستاده شود و این اداره برای انجام این ماموریت آمادگی دارد.

آقای وفایی‌زاده گفت: «امروز آریانا درخواستش را به منظور انجام یک پرواز ویژه به سفارت چین فرستاده است. درخواست ما برای روز جمعه است و این پرواز صورت خواهد گرفت.»

او افزود که دانشجویان افغان در هوبی نخست توسط امبولانس‌ها از میدان هوایی بین‌المللی حامدکرزی به شفاخانه افغان‌جاپان انتقال خواهند شد و پس از ۱۴ روز قرنطین به خانواده‌های شان سپرده می‌شوند.

از طرفی هم وزارت صحت عامه گفته‌است که تمام آمادگی‌ها برای انتقال ۴۲ دانشجوی افغانستان مقیم ولایت هوبی چین روی دست گرفته شده و تیم صحی که به منظور انتقال آنان باید به چین سفر کند، نیز تشکیل شده است.
مقام‌های این وزارت گفته‌اند که تا کنون هیچ دانشجوی افغان به ویروس کرونا مبتلا نشده است و روند انتقال آنان به گونۀ منظم انجام خواهد شد.

بر بنیاد آخرین آمار، قربانیان ویروس کرونا در چین امروز به نزدیک به ۱۹۰۰ نفر رسید و تعداد مبتلایان این ویروس به بیش از ۷۰ هزار نفر رسیده‌است.

مطالب مرتبط