غنی پس از پیروزی: کسی را به چشم رقیب و مخالف نمی‌بینم

اشرف‌غنی؛ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که کسی را به چشم رقیب، مخالف و دشمن نمی‌بیند، بلکه از همه می‌خواهد که مشترکاً کار کنند.blank

آقای غنی شامگاه امروز سه‌شنبه، ۲۹ دلو طی بیانیه‌ پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری با تشکر از کمیسیون‌های انتخاباتی گفت که پیروزی او پیروزی جمهوریت و مردم افغانستان و خنثی شدن توطئه‌های داخلی و خارجی است.

او افزود که تیمش در پنج سال آینده برای یک افغانستان صلح‌آمیز و توانمند کار می‌کند؛ وعده‌هایی که در کارزارهای انتخاباتی و انتخاباتی قبلی ریاست جمهوری نیز داده بود.

اشرف‌غنی گفت که دست «منافقان داخلی و خارجی» را از افغانستان قطع می‌کند و از مردم خواست که آنان را شرمنده بسازند.

او همچنین به موضوع صلح پرداخت و افزود که دولت آینده با سینه فراخ آماده جذب طالبان خواهد بود. به گفته او، مذاکرات صلح در همین راستا انجام می‌شود.

آقای غنی گفت با اشاره به پیوستن گلبدین حکمتیار به روند صلح، شرکت‌اش در انتخابات ریاست جمهوری و به‌دست آوردن ۳٫۵ درصد رای گفت: «طالبان نیز بیایند و در انتخابات شرکت کنند.»

نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری ناوقت امروز سه‌شنبه، ۲۹ دلو از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شد و بر بنیاد آن، اشرف‌غنی با به‌دست آوردن ۵۰٫۶۴ درصد آرا، برنده اعلام شد.

عبدالله عبدالله؛ رقیب آقای غنی که ادعای انجام شدن تقلبات سیستماتیک در این انتخابات نیز دارد، بیش از ۳۹ درصد رای به‌دست آورده‌است. او اما گفته‌است که این نتیجه را نمی‌پذیرد.

مطالب مرتبط