گسترش کرونا در ایران؛ شمار مبتلایان به ۲۸ نفر رسید

وزارت صحت ایران از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داده و گفته‌است که تاکنون ۵ نفر جان باخته و ۲۸ مورد ابتلای قطعی، ثبت شده‌است.blank

کیانوش جهانپور؛ مسؤول اطلاع‌رسانی وزارت صحت ایران در یک گفتگوی تلویزیونی گفته‌است که تا پیش از ظهر امروز (شنبه، ۳ حوت)۱۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده و یک نفر نیز جان باخته‌است.

با این حساب آمار، قربانیان ۵ نفر رسیده و تعداد مبتلایان هم به ۲۸ نفر افزایش یافته‌است. مقام‌های صحی ایران روز گذشته تایید کرده‌بودند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آن کشور به ۱۸ نفر رسیده و ۴ نفر نیز جان خود را از دست‌ داده‌اند.

در همین حال، بر اساس اخبار منتشرشده در فضای مجازی، شمار مبتلایان به این بیماری در ایران بیش از این تعداد ذکر شده‌است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از مقام‌های ایرانی که نامی از آن‌ها گرفته نشده، گزارش داده که تنها در شهر قم شمار افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک به ابتلا به این ویروس، به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده‌است. این خبرگزاری به نقل از همین منبع اعلام کرد که دست‌کم سه مورد مرگ‌و‌میر نیز در همین رابطه در تهران به ثبت رسیده‌است.

همچنین بامداد امروز برخی رسانه‌ها گزارش دادند که مرتضی رحمان‌زاده؛ شهردار منطقه ۱۳ تهران نیز به این بیماری مبتلا شده‌است؛ اما این خبر از سوی مسؤولان رسانه‌ای این شهرداری رد شده‌است.

مطالب مرتبط