کرونا در ایران؛ مکاتب، دانشگاه‌ها و مراکز هنری تعطیل شد

در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، وزارت صحت این کشور اعلام کرده‌است که مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در شهر تهران و ولایت‌های البرز، قزوین، مرکزی، قم، همدان، اصفهان، گلستان، گیلان و مازندران تا پایان هفته تعطیل است.blank

در عین حال گزارش شده که مکاتب ولایت‌های آذربایجان غربی، لرستان و مراکز آموزش علمی و زبان در آذربایجان شرقی نیز تا پایان هفته تعطیل شده‌اند.

مسعود ثقفی؛ سخنگوی وزارت معارف ایران اعلام کرده‌است که تعطیلی مکاتب در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه برای آن است که فضا آماده شود تا دانش‌آموزان در روزهای بعدی در نهایت امنیت وارد مکاتب شوند.

او افزوده‌است: «اقداماتی چون ضد عفونی و مسائل مرتبط با صحت مدرسه انجام می‌شود تا از روزهای بعد اگر شرایط فراهم بود دانش‌آموزان به مدرسه بروند.»

همزمان، تمام سالون‌های سینمایی و تئاتر در ایران نیز به مدت یک هفته تعطیل شدند.

آن‌طور که وزارت فرهنگ ایران اعلام کرده تعطیلی از امروز (۴ حوت) تا نهم حوت مربوط به تمام برنامه‌های هنری و سینمایی این کشور می‌شود.

تعطیلی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و برنامه‌های هنری در حالی صورت می‌گیرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونای جدید، کووید-۱۹، در ایران و نیز شمار جان‌باختگان افزایش پیدا کرده‌است.

تا ظهر روز شنبه (سوم حوت) وزارت صحت ایران شمار مبتلایان به ویروس کرونا را ۲۸ نفر و شمار کسانی که جان خود را از دست داده‌اند را پنج نفر اعلام کرد.

مطالب مرتبط