در اوج تنش‌های سیاسی‌، کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف اشرف‌غنی ایجاد شد

براساس حکم ریاست ‌جمهوری، یک کمیسیون دولتی به ریاست‌ رییس اداره‌ مستقل ارگان‌های محلی و رییس شورای ولایتی پروان ایجاد شده تا مراسم تحلیف اشر‌ف‌غنی را برگزار کند. این در حالی است که تنش‌های سیاسی همچنان ادامه دارد و عبدالله عبدالله اقدام به معرفی والی‌های جدید کرده‌است.blank

براساس این حکم، محمدهارون چخانسوری؛ سرپرست وزارت خارجه، بسم‌الله وزیری؛ رییس ستاد ارتش، سید وحید قتالی؛ معاون شورای امنیت ملی، الهام عمر هوتکی؛ سرپرست ریاست عمومی اداره امور ریاست‌ جمهوری، وحید عمر و شاه‌حسین مرتضوی؛ مشاوران اشرف‌غنی، به‌عنوان اعضای کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف تعیین شده‌اند.

این کمیسیون موظف شده‌است تا تمام آمادگی‌ها‌ و تدابیر تشریفاتی و تدارکاتی را به‌ منظور برگزاری مراسم تحلیف که قرار است روز پنج‌شنبه هفته جاری انجام شود، اتخاذ کند.

تدابیر برای تحلیف رییس ‌جمهور در حالی گرفته می‌شود که نتایج نهایی انتخابات ریاست ‌جمهوری منجر به یک بحران فراگیر سیاسی شده‌است.

تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، نتایج اعلام‌شده را «کودتای انتخاباتی» می‌خواند و به دنبال تشکیل حکومت «همه‌شمول» است. آقای عبدالله در این راستا، روز گذشته برای برخی ولایت‌ها والی معرفی کرد و همچنین قرار است برای شماری از ولایات دیگر نیز والی تعیین کند.

مطالب مرتبط