ترکیه دروازه‌های ورود به اروپا را به روی مهاجران باز کرد

رسانه‌های ترکیه روز جمعه اعلام کردند که گروه‌هایی از مهاجران حرکت به سوی مرز‌های کشورهای همسایه اروپایی را آغاز کرده‌اند.blank

به گزارش افق به نقل از یورو نیوز، شبکه دولتی تی آر تی و کانال تلویزیونی خصوصی ان تی توی روز جمعه با پخش تصاویر گروه‌هایی ده‌ها نفره از افرادی که به عنوان مهاجر معرفی شدند آنها را در حال حرکت در جاده‌ای به سوی مرز یونان به تصویر کشیدند و مدعی شدند که این افراد آزادانه در حال ترک کشور و عزیمت به سوی مرزهای اروپا هستند.

از سوی دیگر خبرگزرای دی اچ ای ترکیه نیز در گزارشی اعلام کرد که حدود سیصد مهاجر سوری، عراقی و حتی ایرانی برای عزیمت به سوی اروپا وارد ولایت ادیرنه شده‌اند که هم مرز با یونان است.

این نشست پس از آن به صورت ویژه برگزار شد که در جریان حملات ارتش سوریه و نظامیان روسیه به مواضع نیروهای ترکیه در استان ادلب دست کم۳۳ نظامی ترک جان باختند.

گفتنی است که تصمیم برای باز کردن مرزهای خروجی به روی مهاجران و پناه‌جویان مستقر در ترکیه هنوز از سوی مقامات دولتی و منابع رسمی در این کشور مورد تایید قرار نگرفته است.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه به نقل از یک مسئول بلند پایه ترک که نخواست نامش فاش شود اتخاذ تصمیم برای برداشتن موانع پیش روی مهاجران جهت عبور از مرزهای این کشور و عزیمت به اروپا را مورد تایید قرار داد. این مقام ترک تاکید کرده است که کشورش دیگر جلوی مهاجرانی را که قصد سفر به اروپا دارند را نخواهد گرفت.

این در حالی‌ است که سخگوی حزب حاکم عدالت و توسعه پنجشنبه شب اعلام کرد که ترکیه دیگر قادر به نگاه داشتن و ممانعت از خروج مهاجرانی نیست که قصد دارند به اروپا عزیمت کنند. وی در عین حال تصریح کرد که سیاست مهاجرتی آنکارا هنوز دستخوش تغییری اساسی نشده است.

مطالب مرتبط