غنی: گروه‌گرایی پایان یافت؛ حکومت آینده، نماینده مردم است

محمداشرف‌غنی با حضور محمد یوسف حلیم؛ رییس دادگاه عالی به عنوان رییس جمهور سوگند وفاداری یاد کرد و در مراسم تحلیف خود گفت که حکومت تحت رهبری وی حکومت تمام افغانستان خواهد بود. او رهبران سیاسی را برای تامین صلح به بسیج ملی دعوت کرد.blank

آقای غنی افزود: «تیم دولت ساز یک گروه محرک برای بسیج مردم بود. اما حکومت که قرار است به زودی شکل بدهم در انحصار دولت ساز نخواهد بود.»

رییس‌جمهور همچنین گفت که عصر یکه‌تازی، سلطه‌گرایی، گروه‌گرایی و تهدید پایان یافته و آن‌چه ملت را بسیج می‌کند صدای وحدت و یک‌پارچگی است.

آقای غنی از حریفان سیاسی خود خواست که با او شانه به شانه و یکجا به افغانستان خدمت کنند. او گفت: «بالای هر فرد افغان زن و مرد طفل و جوان و قشر سیاسی صدا می زنم که حکومت از آن شماست و من خدمت رسان به همه شما هستم چه آنهایی که به من رای دادید چه آن‌هایی که انتخاب دیگر داشتید.»

صدور فرمان در مورد زندانیان طالب تا فردا

محمد اشرف غنی در مراسم تحلیف خود گفت فردا در مورد رهایی زندانیان طالبان فرمانی را صادر خواهد کرد که جزئیات این روند در آن شامل باشد.

او افزود به چوکاتی دست یافته‌اند که در بدل رهایی این زندانیان، کاهش قابل ملاحظه در خشونت رونما خواهد شد که مردم آن را احساس خواهند کرد. رهایی پنج هزار زندانی طالبان از پیش شرط های این گروه برای آغاز گفتگو با دولت افغانستان بود.

آقای غنی همچنین گفت که در مورد هیات مذاکره کننده دولت برای مذاکره با طالبان تا فردا مشخص خواهد شد.

افزایش درآمدها در کشور

اشرف غنی در ادامه سخنرانی خود در مراسم تحلیف وعده سپرد که در نتیجه پاکسازی نظام اداری، درآمد این کشور چند برابر خواهد شد.
او به افزایش صادرات محصولات زراعتی و بلند بردن ظرفیت بشری این کشور نیز وعده سپرد.

مطالب مرتبط