عبدالله: دولت برآمده از تقلب را نمی‌پذیرم

عبدالله عبدالله رییس تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به عنوان رییس‌جمهور حکومت همه‌شمول حلف وفاداری به قانون را به جای آورد و تاکید کرد که کار حکومت همه شمول از امروز آغاز می‌شود.blank

آقای عبدالله افزود که حکومت همه شمول برای توسعه متوازن و پایدار برای تمام مردم افغانستان برنامه عملی و پایدار دارد.

عبدالله همچنین گفت که حکومت برآمده از تقلب را نمی‌پذیرد و همان‌طور که در زمان انتخابات به مردم تعهد به دفاع از آرای پاک شان را داده بود، اکنون هم حکومت برامده از تقلب را نمی‌پذیرد و به تعهد خود به مردم پایبند است.

آقای عبدالله امروز دوشنبه، ۱۹ حوت پس از ادای سوگند گفت که مردم افغانستان برنده واقعی انتخابات هستند. او گفت که اگر در انتخابات ۲۰۱۴ تن به مصلحت نمی‌داد کشور به بحران می‌رفت؛ اما امسال مسأله کاملاً فرق می‌کند. به گفته او اکنون اگر تن به نتیجه تقلب می‌داد، «فاتحه دموکراسی» خوانده می‌شد.

عبدالله همچنین گفت که نخستین وظیفه دولتش تعیین هیات مذاکره کننده صلح با گروه طالبان است.

رییس تیم ثبات وهمگرایی اضافه کرد: «در مذاکرات صلح از ارزش‌های جمهوری اسلامی دفاع خواهیم کرد. هیچ پیش‌شرطی برای صلح نداریم. از طالبان می‌خواهیم که به خواست صلح‌طلبانه مردم احترام بگذارند و خود را برای مذاکره آماده کنند.»

آقای عبدالله همچنین گفت که برای وحدت کشور تلاش می‌کند، نه برای تقسیم کشور.

او گفتگو را بهترین راه حل برای مشکلات در کشور خواند و تاکید کرد که حکومت برخاسته از آرای و خواسته‌های مردم را ایجاد خواهد کرد.

این مراسم همزمان با مراسم تحلیف اشرف‌غنی برگزار شد. دو طرف تاکید دارند که برنده انتخابات اند.

مطالب مرتبط