عبدالله و کرزی درخواست ملاقات زلمی خلیلزاد را رد کردند

منابع در کاخ سپیدار می‌گویند که عبدالله عبدالله و حامد کرزی درخواست ملاقات زلمی خلیلزاد؛ فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان را رد کرده‌اند.blank

این منبع گفته‌است آقای خلیلزاد امروز سه‌شنبه، ۲۰ حوت از عبدالله عبدالله درخواست ملاقات کرده بود، اما عبدالله این درخواست او را رد کرده‌است.

این منبع همچنین از رد درخواست ملاقات خلیلزاد از سوی حامد کرزی؛ رییس جمهور پیشین کشور خبر داده‌است.

به گفته او، این دیدارها قرار بود یک روز پس از اجرای دو مراسم تحلیف از سوی محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله به عنوان رییس جمهور انجام شود؛ اما هردو لغو شد.

آقای خلیلزاد و برخی مقام‌های ارشد امریکایی در افغانستان روز گذشته در مراسم تحلیف اشرف‌غنی شرکت کرده بودند.

حامد کرزی نیز ظهر امروز در پیامی با لحن تند و انتقادی، اجرای دو مراسم تحلیف را نتیجه «سیاست و عمل‌کرد تحقیرآمیز و تفرقه‌افکنانه‌ی ایالات متحده امریکا در برابر مردم افغانستان» عنوان کرده‌است.

او افزوده که در صورتی‌ که ایالات متحده امریکا حقیقتاً خواهان حل بحران به وجود آمده می‌بود، می‌توانست با اقدام سازنده و به موقع قبل از برگزاری مراسم تحلیف، مانع تفرقه و بی‌ثباتی سیاسی ناشی از آن گردد.

زلمی خلیلزاد یک روز پیش از برگزاری مراسم تحلیف اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله تلاش‌هایش را برای متقاعد ساختن دو طرف روی یک توافق آغاز کرده بود و این تلاش‌ها تا ساعت ۱ روز دوشنبه ادامه یافت؛ اما به نتیجه‌ای نرسید و آقای خلیلزاد در مراسم تحلیف اشرف‌غنی حضور یافت.

مطالب مرتبط