خلیلزاد: از حکومتی حمایت می‌کنیم که عبدالله در آن شامل باشد

زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید که امریکا از حکومتی که عبدالله عبدالله و تیم‌اش شامل آن باشد، حمایت می‌کند.blank

آقای خلیلزاد این سخنان را امروز پنج‌شنبه، ۲۲ حوت در مصاحبه با رادیو آزادی مطرح کرد و گفت که تلاش‌ها جریان دارد تا کابینه آینده افغانستان، حمایت وسیع در این کشور را داشته باشد.

او افزود که این تلاش‌ها از سوی امریکا، جامعه بین‌المللی و افغان‌ها میان دو تیم جریان دارد تا راه‌حلی برای این معضل پیدا شود.

زلمی خلیلزاد در این مصاحبه خود گفت که هرچند اشرف‌غنی از سوی کمیسیون انتخابات برنده اعلام شده؛ اما امریکا نگرانی‌های عبدالله را نیز درک می‌کند.

فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفت: «در عین زمان ما نگرانی‌های داکتر عبدالله را نیز درک می‌کنیم، به همین خاطر در کنار این‌که کمیسیون انتخابات اشرف‌ غنی را به‌عنوان برنده اعلام کرده، طرفدار یک تفاهم که نتیجه آن مورد قبول هر دو طرف باشد، برای آن کوشش می‌کنیم.»

جنجال میان تیم‌های اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری بالا گرفت. این کمیسیون اشرف‌غنی را برنده اعلام کرد؛ اما عبدالله عبدالله می‌گوید که آرای غیر قانونی که به نفع اشرف‌غنی استفاده شده از سوی کمیسیون انتخابات شمارش شده‌است.

به همین دلیل روز دوشنبه هردو نامزد مراسم تحلیف به عنوان رییس جمهور افغانستان برگزار کردند. مقام‌های امریکایی در این روز به مراسم تحلیف اشرف‌غنی حاضر شدند.

زلمی خلیلزاد پیش از برگزاری مراسم تحلیف تلاش کرد که هردو را متقاعد به یک توافق کند؛ اما این تلاش‌ها بی‌نتیجه پایان یافت.

مطالب مرتبط