غنی دستور صرفه‌جویی یک میلیارد دالری از مصارف نهادهای امنیتی را داد

به دنبال قطع کمک یک میلیارد دالری امریکا به افغانستان، اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری به مقام‌های وزارت‌های مالیه، دفاع و امور داخله دستور صرفه‌جویی یک میلیارد دالر از مصارف نهادهای امنیتی در یک سال آینده را داده‌است.blank

ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای گفته که آقای غنی امروز چهارشنبه، ۶ حمل طی یک کنفراس ویدیویی با معینان مالی، اداری و تامیناتی وزارت‌‌های دفاع ملی، امور داخله و مالیه، روی صرفه‌جویی موثر هزینه‌ها از سه ‌سال به دو سال گفتگو کرده است.

اعلامیه افزوده که او به معینان وزارت‌های داخله، مالیه و دفاع دستور داده است که در یک سال آینده باید یک میلیارد دالر در مصارف سکتور امنیتی و دفاعی، با حفظ خدمات باکیفیت به این نیروها، صرفه‌جویی شود.

در همین حال معینان این وزارت‌ها، گزارش داده‌اند که در یک سال گذشته ۳۰۰ میلیون دالر از طریق اصلاحات و جلوگیری از مصارف بی‌جا و غیرموثر در نهادهای امنیتی صرفه‌جویی شده است.

ایالات متحده امریکا پس از سفر مایک پمپئو؛ وزیر امور خارجه این کشور به افغانستان و تلاش‌های ناکام او برای متقاعد ساختن اشرف‌غنی و عبدالله به حل اختلاف‌ها میان شان، اعلام کرد که یک میلیارد دالر کمک‌هایش به افغانستان را قطع می‌کند.

وزارت خارجه امریکا پس از آن‌که پمپئو کابل را ترک کرد، با نشر اعلامیه‌ای ازاشرف‌غنی و عبدالله عبدالله به شدت انتقاد و ابراز نارضایتی کرد.

پس از آن آقای غنی در پیامی اعلام کرد که برای جبران قطع یک میلیارد دالر از کمک‌های امریکا، برنامه‌های «ریاضتی» را روی دست دارد و تلاش می‌کند تا منابع بدیل را پید کند.

او گفته‌است که قطع یک میلیارد دالر از کمک‌های امریکا تأثیری روی زندگی مردم نمی‌گذارد.

مطالب مرتبط