تصویب طرح دو تریلیون دالری برای مقابله با کرونا در سنای امریکا

مجلس سنای امریکا طرح بسته کمکی اقتصادی به ارزش دو تریلیون دالر برای کاستن از تاثیر کرونا را تصویب کرد. این طرح از جمله شامل پرداخت ۱۲۰۰ دالر به بزرگسالان و کمک به کسب و کارهای کوچک برای پرداخت حقوق کارمندان می‌شود.blank

تصویب این بسته کمکی به دلیل اختلافات بر سر برخی مسائل میان دو حزب به تعویق افتاده‌بود؛ اما روز چهارشنبه، ۲۵ مارچ با ۹۶ رای موافق و بدون رای مخالف به تصویب سنای امریکا رسید.

هدف اصلی از تصویب این طرح، کمک به افرادی‌ است که کار خود را از دست داده‌اند و نیز کمک به صاحبان صنایع و کسب‌وکارهای کوچک که شیوع ویروس پیامدهای اقتصادی مهمی برای زندگی‌شان داشته‌است.

این بسته میلیاردها دالر را نیز برای خرید تجهیزات صحی مورد نیاز در شرایط فعلی در نظر گرفته‌است و کمک‌های نقدی مستقیم در اختیار برخی خانواده‌های امریکایی می‌گذارد.

البته هنوز جزئیات دقیق کمک‌ها مشخص نیست؛ ولی در عمل بزرگ‌ترین بسته محرک‌های اقتصادی ا‌ست که در سنای امریکا به رأی گذاشته شده‌است.

اکنون این طرح به مجلس نمایندگان می‌‌رود و احتمالا قانون‌گذاران آن مجلس نیز همین هفته آن را به رأی می‌گذارند.

این در حالی ‌است که در دو هفتۀ گذشته بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در سراسر ایالات متحده به خاطر اقدامات پیش‌گیرانه برای جلوگیری از گسترش کرونا متوقف شده و بازار سهام در امریکا به طوری کم‌پیشینه سقوط کرده‌است.

گفتنی ‌است که آخرین گزارش‌ها از ابتلای نزدیک به ۶۹ هزار نفر از شهروندان امریکایی به کووید-۱۹ حکایت دارد و شمار جان‌باختگان آن هم از مرز یک‌هزار نفر گذشته‌است.

مطالب مرتبط