اختلافات داخلی در شرکت الکوزی؛ مجلس نگران سرنوشت زمین‌های دولتی است

برخی از اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند که مدیران و سهامداران شرکت الکوزی دچار اختلافات درونی ‌شده و این اختلافات بازپس‌گیری زمین‌های دولتی از این شرکت را سخت‌تر می‌کند.blank

غلام‌فاروق مجروح؛‌ عضو مجلس نمایندگان گفته‌است که شرکت الکوزی اکنون با اختلافات درونی روبه‌رو است و شرکای آن با هم در حوزه چهارم قضایی کابل دعوا دارند.

آقای مجروح افزوده که اختلافات درونی این شرکت روند بازپس‌گیری زمین‌های دولتی از این شرکت که قبلا از سوی دولت فروخته شده‌بود را دشوار ساخته‌است.

این عضو مجلس همچنین گفت که در صورت ادامه اختلافات و توزیع زمین میان شرکا،‌ بازپس‌گیری این زمین‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

الله‌گل مجاهد؛ عضو دیگر مجلس نیز گفت که زمین‌هایی که از سوی دولت به شرکت الکوزی فروخته شده‌، ملکیت شخصی است و باید به صاحبان آنان برگردانده‌شود.

از سوی دیگر، میررحمان رحمانی؛ رییس مجلس نمایندگان گفته‌است که مجلس پیش از این قرارداد فروش زمین دولتی به شرکت الکوزی را لغو کرده؛ اما دولت تصمیم مجلس در این زمینه را نادیده گرفته‌است.

رییس مجلس نمایندگان همچنین از کمیسیون تفتیش مرکزی این نهاد خواست تا این موضوع را به گونه جدی بررسی و تعقیب کند تا مصوبه مجلس در این زمینه عملی شود.

این در حالی است که دو سال پیش، دولت ۱۴۳ جریب زمین‌ دولتی را با قیمت خاصی به شرکت الکوزی فروخته‌است.

مجلس نمایندگان در جلسه عمومی خود قرارداد فروش زمین‌های دولتی به شرکت الکوزی را غیر قانونی خوانده و لغو کرد؛ اما به گفته اعضای مجلس نمایندگان تاکنون این مصوبه مجلس عملی نشده و زمین‌های دولتی در اختیار شرکت الکوزی است.

مطالب مرتبط