مهاجم «هندی» عبادتگاه سیک‌ها در کابل، دو سال پیش به افغانستان آمده بود

روزنامه اندین اکسپرس هند در گزارشی گفته که یکی از مهاجمانی که هفته گذشته بر عبادتگاه سیک‌ها در مرکز شهر کابل حمله کرد، در سال ۲۰۱۸ از هند افغانستان آمده بود.blank

منابع استخباراتی هند به این روزنامه گفته‌اند که این مهاجم شهروند هند، «محمدمحسن» نام داشته و از اعضای داعش در «کانور» بوده که دو سال پیش به ولایت ننگرهار در شرق افغانستان آمده بود.

یک مجله متعلق به گروه داعش تصویری را که از مهاجم درمسال سیک‌ها در کابل منتشر کرده است، از او به عنوان «ابوخالد الهندی» نام برده است. خانواده‌ محمدمحسن این تصویر را شناسایی و تأیید کرده‌است.

مادر محمدمحسن اعتراف کرده که چند روز پیش پیامی از گروه داعش مبنی بر این‌که پسرش در حمله کابل کشته شده است، دریافت کرده بود؛ اما به‌دلیل ترس این پیام را حذف کرده است.

این رسانه هندی به نقل از منابعی در سازمان استخبارات هند نوشته است که دو «محمدمحسن» وجود دارد که از «کارالا» به گروه داعش پیوسته بودند. این منبع استخباراتی گفته که مهاجمی که بر درمسال سیک‌ها حمله کرده است، نباید با محمدمحسنی که یک سال پیش در یک حمله هوایی امریکا کشته شد، اشتباه گرفته شود.

به گفته این منابع استخباراتی، مهاجم درمسال سیک‌ها در کابل در سال ۲۰۱۸ میلادی برای پیوستن به گروه داعش ولایت خراسان داعش (کنر و ننگرهار) رفته بود.

طبق گزارش اندیان اکسپرس، محمدمحسن در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی به دنبال شغلی ابتدا به شهر دبی امارات متحده عربی رفته بود و بعد از آن به افغانستان سفر کرد.

صبح روز چهارشنبه این مهاجم به درمسال سیک‌ها در ساحه شوربازار از مربوطات حوزه اول امنیتی شهر کابل حمله کرد. این حمله پس از ۶ ساعت درگیری و کشته شدن ۲۵ غیر نظامی سیک پایان یافت.

با پایان این حمله، گروه داعش مسوولیت آن را پذیرفت. این حمله واکنش‌های جهانی را در پی داشت.

مطالب مرتبط