شیوع کرونا؛ احتمال ابتلای میلیون‌ها نفر و جان‌باختن ۲۰۰ هزار امریکایی

مرکز بیماری‌های عفونی امریکا پیش‌بینی می‌کند با گسترش ویروس کرونا در این کشور ممکن است صد تا دو صد هزارامریکایی جان خود را از دست بدهند و میلیون‌ها نفر دیگر به آن مبتلا شوند.blank

آنتونی فائوچی؛ رییس این مرکز به سی‌ان‌ان که میلیون‌ها نفر در ایالات متحده به این بیماری دچار خواهند شد و تا دو صد هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.

هم‌زمان مقام‌های تعدادی از ایالات و شهرهای امریکا درباره کمبود تجهیزات طبی حیاتی در مقابله به این بیماری هشدار داده‌اند.

شهردار نیویارک گفته است که تجهیزات طبی لازم برای مقابله با شیوع کرونا از جمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی در این شهر تا یک هفته دیگر تمام می‌شود.

او به به سی‌ان‌ان گفت که وضعیت این شهر مثل زمان جنگ است.

نیویارک به مرکز ابتلا و شیوع کووید-۱۹ در امریکا تبدیل شده و تا روز شنبه بیش از ۵۲ هزار نفر در کل این ایالت مبتلا شده‌اند. این رقم یک‌سوم آمار کل ایالات متحده است.

پیشتر اندرو کومو؛ مسوول ایالتی نیویارک گفته بود که نقطه اوج بیماری در این ایالت دو تا سه هفته دیگر از راه خواهد رسید و از نیاز فوری این ایالت ۳۰ هزار دستگاه تنفس مصنوعی خبر داده بود.

دونالد ترامپ؛ رییس جمهور امریکا روز شنبه گفت که وضع قرنطین در ایالت نیویارک را بررسی می‌کند؛ اما ساعاتی بعد خبر داد که کارگروه مبارزه با شیوع کرونا در کاخ سفید به او توصیه کرده که نیاز به قرنطین نیویارک نخواهد بود.

تا کنون بیش از ۳۲ هزار نفر در جهان جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند و تعداد موارد تاییدشده ابتلا به ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.

تا کنون بیش از ۱۰هزار مرگ در ارتباط با بیماری کووید-۱۹ در ایتالیا گزارش شده‌است. مقام‌های ایتالیا و اسپانیا، دو کشور اروپایی که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده‌اند، می‌گویند هر دو کشور به اوج این شیوع رسیده‌اند یا به آن نزدیک شده‌اند.

پیرپائولو سیلری؛ معاون وزیر صحت ایتالیا به بی‌بی‌سی گفت که انتظار دارد در ده روز آینده شاهد کاهش چشمگیر موارد ابتلا باشد.

تا کنون بیش از ۱۰هزار مرگ در ارتباط با بیماری کووید-۱۹ در ایتالیا گزارش شده که بیشترین موارد ثبت شده مرگ در جهان است . تعداد مبتلایان ثبت‌شده در ایتالیا به صدهزار نفر نزدیک شده است.

در اسپانیا تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد که ۸۳۸ نفر در شبانه‌روز گذشته در این کشور جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. این بیشترین آمار روزانه مرگ از زمان شیوع ویروس در اسپانیا است.

تا کنون بیش از ۶۵۰۰ نفر در این کشور در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

رشد موارد ابتلا در اسپانیا در روزهای اخیر کمتر شده و مقام‌‎های بهداشتی می‌گویند که این کشور احتمالا به اوج شیوع بیماری نزدیک شده است.

هم‌زمان بریتانیا اعلام کرده است که تا عصر روز شنبه تعداد جان‌باختگان با ۲۰۹ مورد افزایش به ۱۲۲۸ نفر رسیده است.

مقام‌های بریتانیا هشدار دادند که محدودیت‌‎های شدید برای کنترل بیماری ممکن است مدت‌‎های مدید طول بکشد. بریتانیا حدود یک هفته پیش به مدت سه هفته مقررات قرنطین و محدودیت رفت و آمد اعلام کرد.

مطالب مرتبط