کرونا؛ مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در یک کلیسای آلمان به‌صورت مشترک دعا کردند

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا در اکثر کشورهای جهان، شماری از پیروان ادیان اسلام،‌ مسیحیت و یهودیت در کلیسایی در برلین مراسم مشترک نیایش و دعا برگزار کردند.blank

این مراسم با حضور نمایندگان انجمن های اسلامی، عیسوی و یهودی روز یکشنبه، ۲۹ مارچ در کلیسای ماریا رگینا در شهر برلین برگزار شد و شرکت کنندگان به همبستگی و همدردی درمیان انسان ها تاکید کردند.

به گزارش رسانه‌های آلمانی، اندریا رایمن؛ از مرکز مسلمانان آلمان در برلین، هاینر کوخ؛ اسقف اعظم کاتولیک،‌ کریستیان شتبلاین؛ اسقف ایالتی کلیسای پروتستانت و گیسا ادربرگ؛ خاخام انجمن یهودیان برلین از اشتراک کنندگان این مراسم مشترک نیایش بودند.

اندریا رایمن؛ نماینده مسلمانان در این مراسم گفته‌است: «بحران کرونا یک آزمون سخت برای بشریت است.»

ادربرگ از انجمن یهودیان برلین گفته‌است: «تفاوت ها ما را از هم جدا نمی کنند، بلکه غنی می سازند.»

کریستیان شتبلاین؛ اسقف کلیسای پروتستانت در موعظه اش گفت که همه روزه اخبار مبتلا شدن انسان های بیشتر و «مرگ تعدادی را می شنویم، ‌به خصوص در ایتالیا».

او تاکید کرده که انسان ها باید در خدمت یک دیگر باشند نه در برابر یک دیگر. او توضیح داد که تیلفون کردن یا خبرگیری از انسان های تنها و کمک در دوختن ماسک از جمله کارهای است که انسان می تواند با آن به دیگران کمک کند.

تا کنون بیش از ۷۰۰ هزار تن در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از آن جمله، بیش از ۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. قاره اروپا بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس را دارد و هزار قربانی این ویروس نیز در اروپا بوده‌است.

مطالب مرتبط