قربانیان کرونا در امریکا به ۳۳۰۰ نفر رسید

شمار قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در امریکا به ۳۳۰۰ نفر رسید و از شمار قربانیان این ویروس در چین نیز بیشتر شد.

blank

مقامات امریکایی اعلام کردند که تا کنون بیش از ۱۶۴ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که ایالت نیویارک بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان را دارد.

پیش‌بینی‌های تازه نشان می‌دهد که تا اوسط ماه اپریل امسال شمار تلفات ناشی از این ویروس در امریکا روزانه به دو هزار نفر برسد.

بر اساس این پیش بینی، با وجود وضع محدویت و فاصله افراد در اجتماع، تا اوسط تابستان احتمالا ۸۲ هزار نفر در سراسر ایالات متحده در اثر ابتلا به ویروس جان های خود را از دست بدهند.

ایالت نیویارک با ثبت بیش از ۱۳۰۰ واقعه فوتی و حدود ۶۷ هزارو ۴۰۰ واقعه مثبت ابتلا،، نقطه حاد بیماری کرونا در این کشور تلقی می‌شود.

با گسترش شیوع ویروس کرونا در در ایالات متحده، دونالد ترامپ؛ رییس جمهور امریکا اقدامات پیشگیرانه به‌خاطر جلوگیری از شیوع این ویروس را برای ۳۰ روز دیگر تمدید کرد.

او روز دوشنبه (۳۰ مارچ) در قصر سفید به خبرنگاران گفت که تمدید این اقدامات به شمول مراعات کردن فاصله افراد در اجتماع، می‌تواند جان یک میلیون نفر را در ایالات متحده نجات دهد.

اما مقامات ارشد صحی در ایالات متحده هشدار داده اند که اگر این اقدامات به‌گونه دقیق مراعات هم شود، تعداد مجموعی تلفات ناشی از ویروس کرونا در این کشور می‌تواند از یکصدهزار تا دوصدهزار نفر برسد.

مطالب مرتبط