استخراج گاز مایع از معدن یتیم‌تاق جوزجان آغاز شد

وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که با تکمیل کندن‌کاری چاه شماره (A32) در ساحه یتیم‌تاق ولایت جوزجان استخراج گاز مایع از این چاه آغاز شده است.blank

این وزارت امروز چهارشنبه، ۱۳ حمل در خبرنامه‌ای گفته‌است که با تطبیق پروژه استخراج گاز مایع از جوزجان، عواید سالانه دولت بابت فروش آن به سرمایه‌داران و سکتور خصوصی، به حدود ۸.۵ میلیون دالر خواهد رسید.

خبرنامه افزوده که با فعالیت چاه استخراجی گاز مایع شماره ۳۲ در یتیم‌تاق زمینه کار برای ۱۲۰ نفر از نیروهای امنیتی محافظت عامه، ۶۰ نفر از افراد مسلکی و حدود ۵۰ نفر دیگر از کارمندان حمایتی و لوژیستیکی فراهم شده است.

وزارت معادن گفته است که کندن‌کاری دو حلقه چاه برای استخراج گاز مایع چندی پیش آغاز شده بود و قرار است کندن کاری چاه دومی نیز به زودی تکمیل شود.

طبق اعلام وزارت معادن و پترولیم، با تکمیل کندن‌کاری این دوحلقه چاه، ظرفیت تولیدی افغان‌گاز با توجه به چاه‌های استخراجی موجود درساحه یتیم‌تاق، به حدود ۸۰۰ هزار متر مکعب ‌گاز در یک شبانه‌روز خواهد رسد.

منطقه‌ یتیم تاق در ۲۵ کیلومتری در سمت شرق شهر شبرغان؛ مرکز ولایت جوزجان موقعیت دارد که در این ساحه چاه‌های گاز در زمان روس‌ها حفر شده است.

مطالب مرتبط