دیدار هیأت مذاکره‌کننده صلح با مقام‌های سفارت امریکا در کابل

راس ویلسن؛ شارژدافیر سفارت امریکا در کابل اعلام کرد که امروز پنج‌شنبه، ۱۴ حمل با اعضای هیأت مذاکره‌کننده صلح با طالبان دیدار کرده‌است.blank

آقای ویلسن در توییترش نوشته‌است که امریکا از تلاش‌های این هیأت شدیداً پشتیبانی می‌کند.

او افزوده که در این دیدار تأکید اعضای هیأت مذاکره‌کننده بر وحدت، آمادگی‌ها، مؤثریت و دستاوردهای ۱۹ سال گذشته‌ افغانستان بوده که به گفته او، قابل تحسین و تمجید است.

فهرست ۲۱ نفری هیأت مذاکره‌کننده‌ حکومت افغانستان با طالبان یک هفته پیش همگانی شد که در راس آن، معصوم استانکزی؛ رییس پیشین امنیت ملی قرار دارد.

همچنین فاطمه گیلانی، نادر نادری، عبدالمتین بیک، فوزیه کوفی، ضراراحمد مقبل، عبدالهادی ارغندیوال، محمدرسول طالب، حبیبه سرابی، غیرت بهیر، محمدحفیظ منصور، غلام‌فاورق مجروح، عنایت‌الله بلیغ، باتور دوستم، کلیم‌الله نقیبی، محمد ناطقی، ایوب انصاری، شهلا فرید، شریفه زرمتی، خالد نور و امین احمدی اعضای این هیأت اند.

هرچند گروه طالبان با ترکیب این هیأت مخالفت کرده؛ اما سازمان ملل، اتحادیه اروپا، شماری از کشورهای منطقه از تشکیل هیأت مذاکره کننده استقبال کرده‌اند.

طالبان گفته‌اند که این ترکیب مورد قبول همه طرف‌ها در افغانستان نیست. با این حال از روز سه‌شنبه به این سو، شمار زیادی از سیاسیون از جمله عبدالله عبدالله، حامد کرزی و محمد محقق تشکیل این هیأت را قابل قبول و همه‌شمول خوانده‌اند.

مطالب مرتبط