خوردن گوشت سگ و پشک در شهر «شنزن» چین ممنوع شد

در پی شیوع ویروس کرونا در چین و گسترش آن به بیش از ۲۰۰ کشور جهان، مقام‌های شهر شنزن خوردن و خرید و فروش گوشت سگ و پشک را در این شهر ممنوع اعلام کردند.blank

این اولین شهر در چین است که فروش و مصرف گوشت سگ و پشک را به دلیل مرتبط خوانده شدن ویروس کرونا به حیوانات حیات وحش، ممنوع کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات چینی گزارش داده که قرار است این قانون تا یک ماه دیگر اجرایی شود.

موسسه بین المللی انسانی در گزارش اخیر خود گفته‌است همه ساله ۳۰ میلیون سگ در سراسر آسیا برای استفاده از گوشت شان کشته می‌شوند.

به رغم این موضوع، خوردن گوشت سگ در چین چندان هم معمول نیست. اکثریت مردم این کشور تاکنون هرگز از این گوشت استفاده نکرده و گفته‌اند قصد هم ندارند از این گوشت بخورند.

مقامات شنزن به رویترز گفته‌اند: «سگ‌ها و پشک‌ نسبت به دیگر ر حیوانات روابط بسیار نزدیکتری با انسان دارند و ممنوع کردن مصرف گوشت این دوحیوان و سایر حیوانات خانگی اقدامی معمول در کشورهای توسعه یافته و همچنین در هنگ‌کنگ و تایوان است.»

در همین حال موسسه بین المللی انسانی از این اقدام چین استقبال کرده است.

داکتر پیتر لی؛ کارشناس سیاست چین در موسسه بین المللی انسانی گفته: «این اقدام نقطه عطفی در تلاش‌ها برای پایان دادن به این تجارت خشن است که هر ساله باعث کشته شدن حدود ۱۰ میلیون سگ و ۴ میلیون پشک در این کشور می‌شود.»

همزمان با اعلام این ممنوعیت، چین استفاده از صفرای خرس را برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا تایید کرده است.

صفرای خرس مدت زیادی است که در طب سنتی چین استفاده می‌شود و مایعی گوارشی است که از خرس‌هایی که دربند هستند، گرفته می‌شود. این مایع برای درمان سنگ های صفراوی و بیمار‌ های کبدی استفاده می شود.

مطالب مرتبط