غنی: افرادی با ریشه مردمی در کابینه معرفی می‌شوند

اشرف غنی؛ رییس جمهوری در مراسم معرفی عبدالهادی ارغندیوال به عنوان سرپرست وزارت مالیه، گفته‌است که چهره‌هایی به کابینه او معرفی می‌شوند که ریشه های مردمی، وزن سیاسی، تعهد و مدیریت سیاسی داشته باشند.blank

وزارت مالیه امروز (پنج‌شنبه،۱۴حمل) در خبرنامه‌ای گفته‌است که آقای غنی هنگام معرفی سرپرست جدید وزارت مالیه، ضمن قدردانی از تلاش‌های محمد همایون قیومی؛ سرپرست پیشین این وزارت، گفته است که افغانستان نقش رهبری و مدیریتی را در مبارزه با ویروس کرونا دارد و نهادهای ملی و بین‌المللی آماده اند تا با دولت افغانستان همکاری کنند.

او افزوده‌است: «ما در شرایط خاصی قرار داریم و باید تاثیرات و تبعات شیوع ویروس کرونا در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت مدیریت گردد.»

اشرف غنی تاکید کرده که رسیدگی به اقشار آسیب پذیر به خصوص در وضیعت کنونی بخش مهمی از برنامه‌های دولت است. به گفته او، این کار از طریق ایجاد کار برای این قشر، در هماهنگی با بخش خصوصی صورت می‌گیرد و نیز باید به ترانزیت و تجارت افغانستان توجه خاص صورت گیرد.

اشرف‌غنی روز سه‌شنبه عبدالهادی ارغندیوال؛ متعهد سیاسی‌اش را در حالی به عنوان سرپرست وزارت مالیه معرفی کرد که میانجی‌گری میان او عبدالله برای توافق، به شکست مواجه شده بود.

ارگ اعلام کرده که روند اعلام اعضای کابینه ادامه دارد. در همین حال، منابعی از کاخ سپیدار گفته‌اند که آقای عبدالله نیز روز شنبه هفته آینده اعضای کابینه‌اش را معرفی می‌کند.

مطالب مرتبط