گفتگوی سیاسیون با غنی و عبدالله؛ توافق ابتدایی برای تشکیل حکومت مشارکتی

شماری از رهبران و چهره‌های سیاسی بار دیگر با اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری و عبدالله عبدالله؛ رییس پیشین اجرایی برای حل تنش‌های سیاسی دیدار کرده‌اند. برخی منابع از توافق ابتدایی روی تشکیل «حکومت مشارکتی» خبر داده‌اند.blank

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای گفته‌است که آقای غنی عصر امروز پنج‌شنبه، ۱۴ حمل با حامد کرزی؛ رییس جمهوری پیشین کشور و عبدالرب رسول سیاف، محمد یونس قانونی و محمد کریم خلیلی؛ از رهبران سیاسی دیدار کرده‌است.

خبرنامه افزوده که در این دیدار درباره اوضاع جاری کشور و همچنان پروسه صلح افغانستان، بحث همه‌جانبه و مفصل صورت گرفته‌است.

از طرفی هم، شماری از سیاسیون و رهبران احزاب سیاسی از جمله عبدالله عبدالله؛ رییس پیشین اجرایی امروز در خانه گلبدین حکمتیار با هم دیدار کرده‌اند.

‏حامد کرزی، عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار، محمد محقق، کریم خلیلی، باتور دوستم، صلاح الدین ربانی و شماری دیگر از سیاسیون در این نشست شرکت داشته‌اند.

منابع گفته‌اند که در این نشست آنان درباره حل اختلاف‌های سیاسی در کشور گفتگو کرده‌اند.

محمد محقق نیز با نشر چند تصویر از این نشست در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است: «خبرهاى جدیدترى در راه است.»

مسعود ترشتوال؛ سخنگوی شورای حراست و ثبات به رهبری آقای سیاف گفته‌است که در دیدارهای اخیر توافق نخستین روی ایجاد حکومتی زیر نام «مشارکت ملی» به میان آمده ‌است.

این در حالی است که پس از اعلان نتیجه نهایی انتخابات و برگزاری همزمان مراسم تحلیف عبدالله عبدالله و اشرف غنی، حامد کرزی و عبدالرب رسول سیاف میانجی‌گری میان ارگ و سپدار را آغاز کردند.

یکی از این دیدارها روز گذشته انجام شد. کاخ سپیدار اعلام کرد که در دیدار دیروز کرزی و سیاف با عبدالله عبدالله، روی روند صلح و جنجال‌های پیش آمده ناشی از نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفتگو شده‌است.

مطالب مرتبط