گفتگوی غنی با رییس ارتش پاکستان درباره هیأت مذاکره‌کننده صلح

اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری با جنرال قمر جاوید باجوه؛ رییس ستاد ارتش پاکستان درباره هیأت مذاکره‌کننده با طالبان و نیز مبارزه با ویروس کرونا گفتگوی تلفنی کرده‌است.

blank
آرشیف – سفر رییس ستاد ارتش پاکستان به کابل و دیدار با اشرف‌غنی

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای گفته‌است که این گفتگو عصر امروز پنج‌شنبه، ۱۴ حمل انجام شده و در آن آقای باجوه، انتخاب دوباره‌ آقای غنی را به‌عنوان رییس جمهور و تعیین هیات«همه‌شمول» گفتگو کننده‌ صلح را تبریک گفته‌است.

خبرنامه افزوده‌است که رییس ستاد ارتش پاکستان با استقبال از تعیین هیات همه‌شمول دولت افغانستان به پیش‌برد مذاکرات صلح با گروه طالبان ابراز امیدواری کرده‌است.

بر بنیاد اعلام ارگ، مبارزه‌ مشترک با ویروس کرونا، تجارت و ترانزی، از دیگر مسایل مورد بحث دو طرف بوده است.

اشرف‌غنی و جنرال باجوه، مبارزه با ویروس کرونا را نیازمند همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی دانسته و بر تلاش‌های مشترک دوکشور تاکید کرده‌اند.

ارگ گفته که دوکشور هم‌چنین موافقت کردند که سهولت‌های لازم در زمینه‌ انتقال کالاهای تجارتی به داخل افغانستان روی دست گرفته شود تا اموال تاجران افغان هرچه زودتر به افغانستان انتقال گردد.

هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان یک هفته پیش از سوی وزارت دولت در امور صلح اعلام شد و پس از آن شماری از کشورها و نیز سازمان‌های بین‌المللی از تشکیل این هیأت استقبال کرده‌اند.

مطالب مرتبط