کرونا در ترکیه ۴۲۵ نفر قربانی گرفت

وزیر صحت ترکیه گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۷۸۶ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده و مجموع مبتلایان به ۲۰ هزار و ۹۲۱ مورد رسیده است.blankبه نقل از آناتولی، «فخرالدین کوجا» وزیر صحت ترکیه پس از جلسه کمیته علمی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران حضور یافته و اظهار داشت که با درگذشت ۶۹ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار قربانیان کرونا در کشور به ۴۲۵ نفر رسید.

وی در ادامه افزود که طی ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۷۸۶ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده و مجموع مبتلایان به ۲۰ هزار و ۹۲۱ مورد رسیده است. از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۳۱ در استانبول٬ ۱۱۰۵ مورد در ازمیر٬ ۸۶۰ نفر در آنکارا، ۶۰۱ در قونیه و ۵۰۰ نفر نیز در کوجاائلی شناسایی شده‌اند.

کوجا همچنین تصریح کرد که ۶۹ نفر از مبتلایان کرونا بهبود یافته و شمار قربانیان نسبت به روز گذشته کاهش یافته است. نباید با یکدیگر در تماس باشیم، از هم فاصله بگیریم و در خانه بمانیم. با این تدابیر می‌توانیم مانع شیوع ویروس شویم. ۱۲۵۱ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تحت مراقبت‌های ویژه هستند و ۸۶۷ نفرشان نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

وزیر صحت ترکیه در ادامه افزود که بررسی‌ها نشان ‌می‌دهد که تعداد قربانیان کرونا بالای ۵۰ سال مرتبا افزایش می‌یابد. به ویژه این آمار در بین مردان نسبت به زنان بالاتر است. ۷۸ و هفت دهم درصد قربانیان کرونا بالای ۶۰ سال هستند.

مطالب مرتبط