جنگ ماسک؛ انتقاد کانادا از امریکا برای ممنوعیت صادرات ماسک

کانادا از ممنوعیت صادرات ماسک شرکت ۳M ایالات متحده با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور انتقاد کرد.blankبه نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات کانادایی از دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا به منظور ممانعت از صادرات ماسک تنفسی N95 شرکت ۳M به کانادا برای استفاده پزشکان و پرستاران انتقاد کردند.

مقامات نهاد صحی ایالت انتاریو کانادا با ادامه‌ی اقدامات فعلی جهت مبارزه با کرونا پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان ماه جاری ۸۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و یک هزار و ۶۰۰ کشته خواهند داشت. آن‌ها از مردم خواسته‌اند که در خانه بمانند و رفت‌وآمدهای خود را به حداقل برسانند.

ایالت انتاریو تاکنون ۳ هزار و ۲۵۵ مورد مبتلا تأیید شده و ۶۷ مورد مرگ را گزارش کرده است.

ترامپ پس از استناد به قانون تولیدات دفاعی در توئیتر خود به تندی از شرکت‌های این حوزه انتقاد و شرکت ۳M را ملزم به تولید ماسک تنفسی N95 کرد. ایالات متحده با کمبود ماسک‌های N95 که برای محافظت از کرونا برای متخصصان مراقبت‌های ویژه ضروری هستند، روبرو است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در این خصوص گفته است که جلوگیری از صادرات تجهیزات پزشکی و محافظتی «یک اشتباه» است.

وی هم‌چنین گفت که چنین حرکتی می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و خاطرنشان کرد که متخصصان صحت و درمان کانادایی هر روز برای کمک به ایالت دیترویت اعزام می‌شوند. در اوایل این ماه کانادا و ایالات متحده مرزهای مشترک خود را بسته بودند.

مطالب مرتبط