در ده روز نخست رمضان، ۴۳ غیر نظامی افغان کشته شده‌اند

کمیسیون مستقل حقوق بشر اعلام کرد که با ادامه خشونت در افغانستان، در ده روز نخست ماه مبارک رمضان، ۴۳ غیر نظامی کشته و ۷۳ غیر نظامی دیگر زخمی شده‌اند.blank

این کمیسیون امروز پنج‌شنبه، ۱۸ ثور با نشر گزارشی گفته‌است که در میان ۴۳ کشته در این مدت، سه زن و دو کودک و در میان ۷۳ زخمی، ۱۹ زن و ۱۸ کودک شامل اند.

در گزارش آمده‌است که این غیرنظامیان در نتیجه‌ انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای، ترور، کشتار و حملات هدفمند، حملات راکتی و حملات انتحاری در ولایت‌های کابل، غزنی، لوگر، قندهار، پکتیا و هلمند کشته و زخمی شده‌اند.

کمیسیون حقوق بشر افزوده که در جریان ده روز نخست ماه رمضان افزون بر تلفات غیر نظامی، طرف‌های درگیر، اصول و قواعد اساسی حقوق بین‌الملل بشردوستانه را نیز به‌گونه‌ مکرر نقض کرده‌اند.

بر بنیاد گزارش این کمیسیون، طالبان عامل تلفات ۶۸ تن از غیرنظامیان (۲۹ کشته و ۳۹ زخمی) بوده و نیروهای طرفدار دولت نیز عامل تلفات ۱۶ غیرنظامی از جمله یک کشته و ۱۵ زخمی بوده‌اند.blank

یافته‌های کمیسیون حقوق بشر نشان می‌دهد که ۱۳ غیرنظامی دیگر در این مدت از سوی افراد ناشناس کشته و ۱۹ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

این کمیسیون بار دیگر از طرف‌های درگیر خواسته است که با احترام به ماه مبارک رمضان و به دلیل بحران همه‌گیری ویروس کرونا خشونت‌ها را متوقف کنند.

مطالب مرتبط