اروپایی‌ها در انتظار آغاز موج دوم کرونا

مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری اتحادیه اروپا می‌گوید که این اتحادیه به همراه بریتانیا باید منتظر آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا باشد و این موضوع دیگر دور از انتظار نیست.blank

آندرا آمون؛ مدیر این مرکز روز پنج‌شنبه، ۲۱ می در گفتگو با روزنامه گاردین گفت اکنون سوال این است که خیز موج دوم کرونا چه زمانی شروع می‌شود و مقیاس آن چه اندازه بزرگ خواهد بود.

در حالی که دولت‌های اروپایی با کاهش شمار روزانه مبتلایان و فوتی‌ها تصمیم به از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی و کاهش محدودیت‌ها گرفته‌اند، خانم آمون می‌گوید مسوولیت دانشمندان این است که حقیقت را در رابطه با کرونا بگویند.

او افزوده که با توجه به خصوصیات این ویروس و آغاز شیوع آن در کشورهای جدید باید گفت هنوز ۸۵ تا ۹۰ درصد جمعیت جهان مستعد ابتلا به کرونا هستند و هم اکنون این ویروس در مقیاس بزرگ‌تری در مقایسه با ماه‌های جنوری و فبروری در جهان پخش شده است.

وی گفت باید واقع‌بین بود و اکنون زمان آسودگی نیست.

تاکنون بیش از پنج میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و سازمان جهانی صحت روز چهارشنبه هشدار داد که شمار مبتلایان جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در جهان به ۱۰۴ هزار نفر رسیده که بیشترین تعداد از زمان آغاز شیوع کرونا است.

ماه گذشته اروپا بالاترین میزان ابتلا و فوتی‌های روزانه در جهان را داشت و به کانون گرم شیوع کرونا تبدیل شده بود؛ اما به فاصله اندکی ویروس در امریکا به شدت اوج گرفت و هم اکنون ۲۸ درصد از ۳۳۰ هزار نفر کل فوتی‌های جهان از این کشور است.

این در حالی است که طی روزهای گذشته شیوع کرونا در روسیه، برازیل و هند به شدت اوج گرفته است.

مطالب مرتبط