برازیل دومین کشور جهان از نظر تعداد مبتلایان به کرونا

افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برازیل باعث شد تا این کشور در مدتی کوتاه پس از امریکا در جایگاه دوم جهان از لحاظ تعداد مبتلایان قرار بگیرد. پیش از این روسیه در جایگاه دوم قرار داشت.blank

به گزارش خبرگزاری رویترز، برازیل روز جمعه (به وقت محلی) با اعلام ۳۳۰ هزار و ۸۹۰ مورد ابتلای قطعی به کووید-۱۹ از زمان آغاز شیوع این ویروس، روسیه را پشت سر گذاشت و اکنون پس از امریکا جایگاه دومین کشور در جهان از لحاظ شمار مبتلایان را دارد.

همچنین روز جمعه با ثبت مرگ روزانه یک‌هزار و یک نفر، شمار قربانیان کرونا در برازیل در مجموع به ۲۱ هزار و ۴۸ تن رسید.

وضعیت وخیم برازیل از لحاظ گسترش ویروس کرونا در حالی است که ژائیر بولسونارو؛ رییس ‌جمهوری راست‌گرای این کشور به دلیل نحوه مدیریت مقابله با این بیماری و مخالفت با قرنطینه به شدت تحت انتقاد و در معرض بحرانی سیاسی است.

از زمان آغاز شیوع کرونا در برازیل، بولسونارو دو وزیر صحت را به دلیل اختلاف درباره قرنطینه و اصرار او بر استفاده از داروی تاییدنشده کلروکین و هیدروکسی‌کلروکین برکنار کرده‌است و پس از آن چندین مقام بلندپایه بهداشتی این کشور نیز استعفا کرده‌اند.

رییس جمهوری برازیل کرونا را با یک آنفلوانزای معمولی مقایسه کرده و با محکوم‌کردن تنش و هیجان پیرامون آن، از مردم خواسته‌است برای جلوگیری از سقوط اقتصادی در این کشور به کسب و کار بازگردند.

مقام‌های ایالتی و محلی در عین حال از شهروندان خواسته‌اند در خانه بمانند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

اکنون حزب کارگران برازیل که مخالف بولسونارو است، در صدد آغاز فرایند استیضاح رییس جمهوری به دلیل سوء مدیریت در رویارویی با بحران کرونا است.

حزب کارگران قرار است درخواست رسمی خود را برای آغاز فرآیند استیضاح بولسونارو به مجلس نمایندگان این کشور ارائه کند.

مطالب مرتبط