روزهای «مصیبت و غم»؛ هشدار وزارت صحت درباره گسترش کرونا در ایام عید

در پی افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، مقام‌های وزارت صحت عامه هشدار می‌دهند در صورتی که مردم به توصیه‌های صحی و محدویت‌هایی پیش‌بینی‌شده توجه نکنند، روزهای عید، روزهای «مصیبت و غم» خواهند بود. این وزارت از مردم می‌خواهند در روزهای عید در خانه بمانند و از گسترش بیش‌تر کرونا جلوگیری کنند.blankmaj

وحید مجروح؛ معین وزارت صحت عامه، امروز (شنبه، ۳ جوزا) در یک نشست خبری از مردم خواست که با ماندن در خانه «هم خود و هم اقوام و بستگان‌شان را از خطر ابتلا به کرونا نجات دهند».

او افزود در صورتی که مردم در روزهای عید در خانه‌های‌شان نمانند، اکثریت اعضای خانواده‌ها به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد.

آقای مجروح تصریح کرد که ۲۰ درصد مبتلایان مجبور می‌شوند که به شفاخانه‌ها مراجعه کنند که از این تعداد، پنج درصد به اتاق‌های عاجل (آی‌سی‌یو) منتقل خواهند شد. به گفته او از میان این افراد نیز سه درصد شان جان خود را از دست خواهند داد.

در همین حال آقای مجروح گفت که شفاخانه‌های ویژه‌ درمان افراد مبتلا به کرونا در کابل پر شده و این وزارت در تلاش ایجاد مراکز دیگر است.

این در حالی است که زارت صحت عامه اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸۲ مورد تازه ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شده‌‌است. این بیشترین آمار مبتلایان به کرونا است که تاکنون در یک‌روز به ثبت می‌رسد.

براساس آمار وزارت صحت عامه با ثبت ۷۸۲ مورد تازه، شمار کل مبتلایان به ۹ هزار ۹۹۸ نفر رسیده‌است.

آمار وزارت صحت نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا نیز جان باخته و به این ترتیب آمار کل قربانیان کووید-۱۹ به ۲۱۶ نفر افزایش یافته‌است.

براساس آمار تازه، در شبانه روز گذشته، ۴۴ فرد مبتلا به کرونا هم بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان به یک‌هزار و ۴۰ نفر رسیده‌است.

مطالب مرتبط