برخورد هاوان در غزنی و لغمان پنج کشته برجای گذاشت

مقام‌های محلی ولایت غزنی می‌گویند که در نتیجه برخورد مرمی هاوان به یک خانه در این ولایت، پنج کودک کشته و زخمی شده‌اند.blank

واحدالله جمعه‌زاده؛ سخنگوی والی غزنی گفته است،‌ شنبه شب یک مرمی هاوان که از سوی طالبان شلیک شده بود، به یک منزل مسکونی در ولسوالی قره‌باغ برخورد کرد.
به گفته وی در این رویداد یک کودک جان باخته است و چهار کودک دیگر زخم برداشته‌اند که وضعیت دو تن از زخمیان، وخیم می‌باشد.

از سوی هم شام شنبه، در پی برخورد مرمی هاوان به یک خانه مسکونی در ولایت لغمان، چهار نفر کشته شدند و هفت تن دیگر زخم برداشته‌اند.
مقام‌های ولایت لغمان می‌گویند که تا کنون معلوم نیست این هاوان از طرف کی فیر شده است.

این در حالیست که سخنگوی طالبان اعلام کرده است که رهبری این گروه به نیروهای زیر امرش دستور داده است که در ایام عید هیچ حمله به نیروهای دولتی انجام ندهند.

اشرف غنی رییس جمهوری از آتش بس طالبان استقبال کرده است.

رئیس جمهور اشرف غنی در پیامی به مناسبت عید فطر گفت که طالبان یک واقعیت جامعه افغانستان است، اما وزن سیاسی خود را تنها در میز مذاکره می‌تواند ثبیت کند، نه در میدان جنگ.

محمداشرف غنی رییس جمهور افغانستان در اولین روز عید سعید فطر، با حضور داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه و سایر اعضای کابینه گفت که می‌خواهیم به حیث یک دولت مسئول یک قدم دیگرهم برداریم و اعلام کنیم که در رهایی زندانیان طالبان اقدامات جدی صورت خواهد گرفت، درعین حال به طالبان اعلام می‌کنیم که زندانیان قوای امنیتی و دفاعی کشور را به زودی رها سازند.

 

مطالب مرتبط