مردی در ایران دخترش را با «داس» کشت

پولیس ولایت گیلان ایران گزارش‌ داده است که دختری ۱۴ ساله به دست پدرش در روستایی در این ولایت با داس سربریده شده‌است.blankپولیس ولایت گیلان ایران گزارش‌ها درباره قتل ناموسی دختری ۱۴ ساله به دست پدرش در روستایی در این ولایت را تایید کرده و مقام‌های قضایی بعد از چند روز سکوت از رسیدگی ویژه به این پرونده خبر داده‌اند.

پیشتر رسانه‌های محلی گزارش داده بودند که پدر رومینا اشرفی او را با داس در خواب «سر بریده است.»

این قتل روز اول جوزا در یکی از روستاهای بخش حویق در شهرستان تالش رخ داد، اما خبر آن چند روز بعد منتشر شد.

رومینا اشرفی، دختر متولد سال ۱۳۸۵ در روستای سفید سنگان لمیر از بخش حویق تالش بود که پدرش در تاریخ یک جوزا ۱۳۹۹ با ضربات داس وی را کشت. او دلیل قتل دخترش را اختلافات خانوادگی و فرار وی از خانه عنوان کرده است.

مجید رسول‌زاده، سرپرست معاونت اجتماعی پولیس ولایت گیلان بدون نام بردن از مقتول گفته است که متهم در تحقیقات پولیس، انگیزه قتل دخترش را «اختلافات خانوادگی و فرار او از منزل» عنوان کرده است.

آقای رسول‌زاده گفته “مردی ۳۷ ساله دخترش را با وارد کردن ضربات یک جسم تیز و برنده به ناحیه گردن به قتل رسانده” و “در محل وقوع جرم دستگیر شده است”.

با این حال معاون دادگستری گیلان در شرح جزییات بیشتری از ماجرا گفت: «در تاریخ ۲۸ ثور این دختر به همراه پسری ۲۹ ساله متواری می‌شود و یک روز پس از آن پدر این دختر شکایتی تحت عنوان آدم ربایی در دادسرای شهرستان آستارا مطرح می‌کند و پرونده جهت بررسی در دستور کار دادسرا قرار می‌گیرد. پس از دستگیری پسرجوان، وی به مدت ۲۴ ساعت بازداشت می شود.»

به گفته مقام‌های قضایی پدر رومینا در بازداشت است و «تحقیقات تکمیلی درباره انگیزه و علت قتل ادامه دارد.»

مطالب مرتبط