مجلس نمایندگان امریکا چین را به علت تبعیض علیه اویغورها تحریم کرد

مجلس نمایندگان امریکا طرح تحریم چین را به علت تبعیض شدید علیه مسلمانان اویغور تصویب کرده‌است.blankاین طرح روز چهارشنبه (۲۷ می) با ۴۱۳ رای موافق در برابر ۱ رای مخالف به تصویب رسید و برای امضای رییس‌جمهوری به کاخ سفید ارسال می‌شود.

نانسی پلوسی؛ رییس مجلس نمایندگان، هنگام تصویب این طرح گفت: «با این قانون قاطع فراجناحی، کنگره ایالات متحده قدم محکمی در راستای مقابله با نقض وحشتناک حقوق بشر در پکن علیه اویغورها برداشته است.»

مصوبه مجلس نمایندگان، دولت ‌امریکا را موظف کرده که چن کوانگو؛ رییس حزب کمونیست در سین‌کیانگ را تحریم کند.

این مصوبه همچنین رییس اداره اطلاعات ملی ایالات متحده را موظف می‌کند که فهرستی از شرکت‌هایی که در ساخت‌وساز اردوگاه‌ها برای نگهداری اویغورها نقش داشته‌اند را برای تحریم احتمالی تهیه و به کنگره بدهد.

دولت چین همواره هرگونه بدرفتاری با اویغورها را تکذیب کرده و از جمله گفته است که اردوگاه‌های مورد بحث بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای آماده‌کردن ساکنان اردوگاه جهت اشتغال تمرکز دارند.

اما سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشری می‌گویند اویغورهای مسلمانی که تحت عنوان «بازآموزی عقیدتی» به این اردوگاه‌ها اعزام، و مجبور می‌شوند عقاید دینی خود را انکار کنند.

مصوبه تحریم چین در حالی به کاخ سفید فرستاده می‌شود که تنش بین امریکا و چین بر سر بیماری همه‌گیر کرونا و هنگ کنگ بالا گرفته‌است.

مطالب مرتبط