گسترش کرونا؛ وزارت صحت با کمبود تجهیزات مواجه است

همزمان با گسترش کرونا در کشور، مقام‌های وزارت صحت عامه می‌گویند که این وزارت با کمبود تجهیزات صحی مواجه است.blankوحید مجروح؛ معین عرضه خدمات صحی این وزارت، امروز پنج‌شنبه، ۸ جوزا در یک نشست خبری گفت که با افزایش مبتلایان کرونا، ظرفیت شفاخانه‌های ویژه این بیماری پر شده‌است.

او افزود که روزانه ۲۰۰۰ نمونه مشکوک کرونا در آزمایشگاه‌های وزارت صحت عامه آزمایش می‌شود که آخرین ظرفیت این وزارت در حال حاضر است.

معین وزارت صحت عامه گفت: «ما ۲۰ پایه ماشین پی.سی.آر درخواست کردیم، چندین روز است که منتظرش هستیم. تا زمانی که تجهیزات دیگر به ما نرسد، من کار بیشتری انجام داده نمی‌توانم.»

آقای مجروح همچنین گفت که در حال حاضر، به تعداد بیشتر دستگاه تنفس مصنوعی یا (Ventilator)، تیوب مجموعه ویروس (vtm) و ماسک نیاز جدی وجود دارد.

براساس آخرین آمار وزارت صحت عامه، در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۰ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده که با این حساب، آمار کل مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در افغانستان به ۱۳ هزار و ۳۶ تن افزایش یافته‌است.

این وزارت امروز اعلام کرد که در یک شبانه روز گذشته یک‌هزار و ۷۲ نمونه‌ مشکوک به کرونا در آزمایش‌گاه‌های کشور بررسی شده که از این میان ۵۸۰ مورد در هشت ولایت مثبت تشخیص شده‌است.

طبق اعلام این وزارت در ۲۴ ساعت گذشته، هشت نفر از بیماران کووید – ۱۹ در کشور جان باخته‌اند و به این ترتیب آمار کل قربانیان کرونا به ۲۳۵ نفر رسیده‌است.

همچنین آمار وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که در یک شبانه‌روز گذشته ۶۵ نفر از بیماران کووید – ۱۹ در کشور صحت‌یاب شده‌اند که با این حساب شمار مجموعی بهبودیافتگان به یک هزار و ۲۰۹ تن افزایش یافته‌است.

مطالب مرتبط