هند آماج هجوم ملخ‌ها؛ هشدار درباره سرایت بحران به دهلی نو

رسانه‌های هند می‌گویند که میلیون‌ها ملخ در چند روز گذشته به هزاران هکتار زمین کشاورزی در این ایالت‌ها حمله کرده و بخش بزرگی از محصولات زراعتی در این مناطق را نابود کردند. در همین حال، مقام‌های هندی درباره ورود موج ملخ‌های مهاجم به دهلی نو هشدار داده‌اند.blankگزارش شده که این یکی از بزرگ‌ترین حملات ملخ‌ها به زمین‌های کشاورزی هند در ۲۶ سال گذشته محسوب می‌شود و در زمانی اتفاق می‌افتد که هند با یک چالش دیگر یعنی افزایش موارد ابتلا به کرونا مواجه است.

به گفته وزارت زراعت هند، ۲۱ منطقه در راجستان، ۱۸ منطقه در مدیا پرادش و ۳ منطقه در گجرات و پنجاب تحت تاثیر آفت ملخ‌ها قرار گرفته‌اند و دولت توانسته گسترش ملخ‌ها را در ۴۸ هزار هکتار کنترل کند.

دولت مرکزی هند روز پنجشنبه اعلام کرد که تلاش‌های خود برای کنترل گسترش دسته‌های میلیونی ملخ‌ها در چهار ایالت راجستان، گجرات، پنجاب و مادیا پرادش را افزایش داده‌است.

گفته شده که دولت هند، برای مقابله با ملخ‌های صحرایی بیش از ۴۰ دستگاه موتر اسپری از انگلستان خریداری کرده و همچنین قصد دارد از پهپادها برای اسپری سم بر دسته‌های بزرگ ملخ استفاده کند.

دولت‌های ایالتی از نارندرا مودی؛ نخست‌وزیر هند درخواست کرده‌اند تا حمله ملخ‌ها را «یک فاجعه ملی» اعلام کند.

در همین حال با ورود دسته‌های بزرگ ملخ‌ به ایالت اوتار پرادش که در همسایگی دهلی نو قرار دارد، مقامات نسبت به احتمال نفوذ این ملخ‌ها به پایتخت اخطار داده‌اند.

مطالب مرتبط