روسیه: سازمان ملل لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی کند

ضمیر کابلوف؛ نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان گفته‌است سازمان ملل باید لغو تحریم‌ها علیه گروه طالبان را بررسی کند تا این گروه به یک جناح سیاسی مبدل شود.blank

آقای کابلوف امروز پنج‌شنبه، ۸ جوزا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آناتولی گفته‌است که لغو تحریم‌ها علیه طالبان بخش جدایی‌ناپذیر از روند تبدیل آن‌گروه از یک گروه تروریستی به یک جناح سیاسی و ادغام آن در زندگی مسالمت‌آمیز است.

او افزوده‌است گ طبق توافقنامه صلح میان واشنگتن و طالبان که در ۲۹ فبروری امسال به امضا رسید، قرار بود شورای امنیت سازمان ملل متحد به ‌شرط آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تحریم‌ها علیه این گروه را تا ۲۹ ماه می لغو کند.

نماینده رییس جمهور روسیه در امور افغانستان افزوده که این تحریم‌ها اما به‌دلیل آغاز نشدن مذاکرات مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان هنوز شروع نشده‌است.

او همچنین بر لزوم آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کرده و افزوده‌است: «فکر می‌کنیم شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی شروع این مذاکرات موضوع لغو تحریم‌ها علیه اعضای طالبان را در دستورکار خود قرار دهد.»

ضمیر کابلوف به پای‌بندی طالبان به تعهدات خود در قبال توافق صلح با واشنگتن نیز اشاره کرده و گفته‌است طالبان درچارچوب این توافق پایگاه‌های نظامی خارجی در افغانستان را هدف قرار نمی‌دهد.

به گفته او، این توافق حملات طالبان به نیروهای دولتی افغانستان را شامل نمی‌شود.

کابلوف همچنین تمایل مسکو برای کمک به اجرایی شدن توافق صلح میان واشنکتن و طالبان را اعلام کرده‌است.

او تاکید کرده که مسکو امیدوار است رویکرد محتاطانه این کشور در افغانستان برای ترمیم روابطش با روسیه، تغییر مثبتی داشته باشد.

مطالب مرتبط