کرونا در ولایات شرقی؛ بیمارانی که مبتلا به محرقه تشخیص شده‌اند، کرونا دارند

مقام‌ها در وزارت صحت عامه می‌گویند که بیمارانی در روزهای اخیر از سوی داکتران و شفاخانه‌ها در ولایات شرقی کشور مبتلا به محرقه تشخیص شده‌اند، همه به ویروس کرونا آلوده‌اند.blank

پس از نشر گزارش‌ها درباره افزایش موارد ابتلا به «محرقه» در ولایت‌های ننگرهار و کنر هیأتی از سوی وزارت صحت عامه به ننگرهار فرستاده شد تا این گزارش‌ها را بررسی کند.

بشیر حمید؛ رئیس هیأت وزارت صحت عامه امروز پنج‌شنبه، ۱۸ جوزا در نشستی با مسوولان صحی ولایت ننگرهار گفته است تمام کسانی که داکتران بیماری شان را محرقه تشخیص کرده‌اند، به ویروس کرونا مبتلا شده اند و باید توصیه های صحی را رعایت کنند.

نصیر احمد درانی؛ رییس صحت عامه ولایت ننگرهار نیز در پاسخ به نگرانی‌های مردم گفته است تمام کسانی که بیماری شان محرقه تشخیص شده بود، در اصل مبتلا به ویروس کرونا شده اند و باید تدابیر لازم را رعایت کنند.

علی محمد،؛ رییس شفاخانه کووید۱۹ در ولایت کنر نیز گفته است آنچه که از یک هفته به این‌سو در ولایت‌های شرقی به نام محرقه شناخته می شود، بیماری کووید ۱۹ است.

او افزوده‌است که تشخیص محرقه نیز در لابراتوارهای عادی صورت نمی‌گیرد، به همین علت بیماران تمامی رهنمودهایی را که برای مبتلایان کرونا داده می‌شود، رعایت کنند.

تاکنون ۱۰۱۲ نفر در شرق کشور به به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این میان ۶۳۳ تن در ننگرهار، ۱۷۱ تن در کنر، ۲۰۴ تن در لغمان و ۴ تن در نورستان اند.

شمار مبتلایان ویروس کرونا در کشور امروز به بیش از ۱۳۰۰۰ تن رسید و شمار قربانیان نیز ۲۳۵ شد. این میان ۱۲۰۹ تن دیگر شفایاب شده اند.

مطالب مرتبط