پاکستان خواستار مداخله سازمان ملل در مناقشه کشمیر شد

وزیر امور خارجه پاکستان در نامه ای به رهبران سازمان ملل و شورای امنیت خواستار مداخله این سازمان برای جلوگیری از تنش‌ها در جنوب آسیا و حل و فصل صلح آمیز مناقشه کشمیر شد.blankبر اساس گزارش رادیوی دولتی پاکستان، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در نامه‌ای به عمرو عبداللطیف ابوالعطا، رئیس شورای امنیت سازمان ملل و آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان آنها را در جریان وضعیت رو به وخامت در «کشمیر اشغال شده» (کشمیر تحت کنترل هند) و همچنین صلح و امنیت منطقه ای قرار داد.

او در نامه خود توجه جامعه بین المللی را به یک سری اقدامات جدید هند در قبال کشمیر که به گفته او هدفشان تغییر ساختار جمعیتی این دره مورد مناقشه هستند جلب کرده و آنها را “غیرقانونی” و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و قوانین بین المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو دانست.

قریشی در عین حال هند را به «بهره‌برداری فرصت‌طلبانه از بحران جاری مربوط به شیوع ویروس کووید-۱۹ به منظور تشدید هر چه بیشتر سرکوب نظامی در کشمیر اشغالی» متهم کرد.

چندی پیش تنش میان هند و پاکستان در پی اقدام دهلی‌نو در لغو وضعیت ویژه مربوط به اعطای خودمختاری‌ها به منطقه جامو و کشمیر تشدید شد.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه نامه خود به ابراز نگرانی جدی خود در خصوص «تروریسم دولتی» هند در این دره واقع در حوزه هیمالیا پرداخته و تلاش‌های دهلی نو در راستای “تضعیف نزاع داخلی کشمیری‌ها علیه اشغالگری غیرقانونی هند و بی رحمی نشان دادن به آنها با زدن برچسب تروریسم به آن” را رد کرد.

او همچنین از بابت تداوم نقض آتش بس در طول مرز دو منطقه کشمیر تحت کنترل هند و پاکستان و مرز شرق دو کشور و هدفگیری عمدی غیرنظامیان بی گناه از سوی نیروهای نظامی هند اظهار نگرانی کرد.

مطالب مرتبط