داکتر ایتالیایی: کرونا قدرت اولیه‌اش را از دست داده‌است

یک داکتر متخصص مطرح ایتالیایی ادعا کرده که ویروس جدید کرونا قدرت و توانایی اولیه‌اش را به مرور زمان از دست داده و اکنون در این کشور کمتر سبب مرگ مبتلایان می‌شود.blank

به گزارش خبرگزاری رویترز، دکتر آلبرتو زانگریلو گفته‌است که در حقیقت این ویروس دیگر از نظر بالینی در ایتالیا وجود ندارد.

او از مدیران شفاخانه سن رافائل در شمال ناحیه لمباردی؛ مرکز بحران ناشی از همه‌گیری ویروس در ایتالیا است. او پزشک معالج نخست‌وزیر پیشین ایتالیا نیز بود.

آقای زانگریلو به رادیو تلویزیون «رای» ایتالیا گفته در آزمایش‌های انجام شده طی ۱۰ روز گذشته در آن کشور اندازه ویروس از نظر کمی، به‌میزان چشم‌گیری کم‌تر از میزان ا‌ست که یک یا دو ماه پیش رویت می‌شد.

ایتالیا با بیش از ۳۳ هزار قربانی، سومین کشور در جهان است که بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا را ثبت کرده‌است. ایتالیا، در کنار ایران و کوریای جنوبی، از جمله نخستین کشورهایی بودند که همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ پس از چین در آن‌ها به‌طور گسترده شایع شد.

به‌دلیل میزان و کیفیت تست‌گیری، شفافیت و نحوه اطلاع‌رسانی کشورهای مختلف، نمی‌توان در مورد آمار موارد ابتلا و تلفات انسانی در مقیاس جهانی با قاطعیت سخن گفت.

در ایتالیا شمار موارد ابتلا و درگذشت به‌طور محسوسی از ماه می (ماه گذشته) به این سو رو به کاهش گذاشته است.

دکتر ماتئو باستی؛ رئیس بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان سن‌ مارتینو در شهر جنوآ نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «آن‌س‌ا» گفته ویروس ضعیف شده و افزوده‌است: «مشخص است که کووید-۱۹ امروز آن‌چیزی نیست که قبلا بود.»

این اظهارات اما با واکنش وزارت صحت ایتالیا روبه‌رو شده‌است که می‌گوید هنوز برای اظهار نظر در مورد چنین مسئله‌ای زود است.

ساندرا زامپا؛ یکی از معاونان این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای گفته «تا زمانی‌که شواهد علمی در حمایت از نظریه ناپدید‌شدن ویروس در دست نیست… من از تمام کسانی که با اطمینان در این مورد ابراز نظر می‌کنند، دعوت می‌کنم مردم را به سردرگمی دچار نکنند».

مطالب مرتبط