کرونا در جهان؛ چین صدها هزار نفر را بار دیگر قرنطینه کرد

دولت چین برای جلوگیری از بروز موج دوم شیوع کرونا،‌ حدود ۴۰۰ هزار نفر از اهالی ولایت‌ هوبی این کشور را بار دیگر در قرنطینه قرار داده‌است.blank

ولایت هوبی که بخش‌هایی از آن اکنون وارد قرنطینه شده در نزدیکی پکن قرار دارد و اقدامات محدودکننده دولت تنها پس از شناسایی ۱۸ مورد جدید در شهر «آنشین» این ولایتی صورت گرفته است.

مقامات چینی روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که همه روستاها و ساختمان‌ها در این شهر وارد قرنطینه کامل شده و خانواده‌ها تنها اجازه دارند یک نفر را در روز برای خرید به بیرون از خانه بفرستند.

هیچ موتری نیز از بیرون از شهر حق ورود به منطقه را ندارد.

این اخبار در خالی مخابره می‌شود که این کشور قبلاً با واکنش سریع و قرنطینه گسترده کشور در همان مراحل ابتدایی شیوع کرونا، توانسته بود جلو انتشار آن را با موفقیت بگیرد.

از پکن، پایتخت چین، نیز گزارش شده که مقام‌ها در این شهر ۱۹۳ مرکز تست‌گیری در سراسر شهر برپا کرده‌اند و طی ۴۸ ساعت گذشته از ۷۶ هزار نفر تست کرونا گرفته شده‌است.

تلاش‌ها در پکن برای مهار کووید ۱۹ تاکنون موفقیت‌آمیز اعلام شده و مقام‌های چینی اعلام کردند که ترکیب قرنطینه، فاصله‌گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک باعث این موفقیت شده است.

روز یکشنبه این شهر تنها شاهد ۸ مورد جدید ابتلا به کرونا بود در حالیکه این تعداد هفته پیش از این بالاتر از ۱۰ نفر در روز بود.

چین خاستگاه ویروس کرونا است و بر اساس گزارش‌ها، این بحران جهانی از شهر ووهان آغاز شد. بدترین وضعیت شیوع کرونا در چین مربوط به ماه‌های جنوری و فبروری و تا حدودی اوایل مارچ می‌شد.

مطالب مرتبط