طالبان و نماینده ایران درباره «عدم دخالت امریکا در مسایل افغانستان» گفتگو کردند

رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که محمد ابراهیم طاهریان؛ نماینده ویژه وزارت خارجه این کشور در امور افغانستان در سفری به قطر با سران دفتر سیاسی طالبان گفتگو کرده‌است.

جمهور - گفتگوی نماینده خاص وزارت خارجه ایران برای افغانستان با ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم ایران، این دیدار امروز دوشنبه، ۹ سرطان انجام شده و دو طرف درباره امور مربوط به افغانستان گفتگو کرده‌اند.

بر بنیاد این گزارش، طالبان و نماینده ایران در این دیدار درباره «دخالت نیروهای خارجی در مسایل مربوط به افغانستان» گفتگو کرده‌اند.

کاهش خشونت‌ها، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی «بدون دخالت نیروهای خارجی به ویژه امریکا» و مسایل پیرامون «منافع مشترک دو کشور ایران و افغانستان» از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بوده‌است.

ایران جزئیات بیشتری از این دیدار ارایه نکرده و نیز طالبان تا کنون درباره گفتگوی مقام‌های سیاسی این گروه با نماینده ویژه ایران چیزی نگفته‌اند.

این دیدار چند روز پس از اوج تنش‌ها میان کابل و تهران به‌دلیل کشته و زخمی شدن پناهجویان افغان در خاک ایران انجام شده‌است.

از طرفی هم ایران بارها به حمایت از طالبان در بخش‌هایی از افغانستان و تمویل و تجهیز این گروه متهم شده؛ اما مقام‌های ایرانی با رد این اتهامات گفته‌اند که از روند صلح افغانستان به رهبری دولت افغانستان حمایت می‌کنند.

سران سیاسی طالبان هم سال گذشته به تهران سفر کرده و با مقام‌های ارشد ایران گفتگو کردند. سفر طالبان به ایران و دیدار شان با مقام‌های آن کشور چند روز بعد به رسانه‌ها درز کرد و خبرساز شد.

مطالب مرتبط