کنگره امریکا خواستار توضیح درباره ادعای حمایت روسیه از کشتار سربازان امریکایی شد

نانسی پلوسی؛ رییس مجلس نمایندگان امریکا از ادارات استخباراتی این کشور خواستار توضیحات در مورد گزارش نیویارک تایمز شد. در این گزارش گفته شده که یک واحد اطلاعاتی روسیه برای کشتن نظامیان امریکایی، جنگجویان وابسته به طالبان را استخدام کرده‌بود و برای این کار جایزه می‌داد.blankخانم پلوسی روز دوشنبه ۲۹ جون (نهم سرطان) در نامه‌ای به جان رتکلف؛ رییس ادارهٔ استخبارات ملی و جینا هاسپل؛ رییس ادارهٔ استخبارات مرکزی امریکا خواستار توضیح آنان در این مورد شد‌.

در نامهٔ خانم پلوسی به روسای ادارات استخباراتی امریکا آمده‌است: «کنگره و کشور همین اکنون جواب می‌خواهند. بنابراین من درخواست می‌کنم که به گونهٔ فوری به تمام نمایندگان کنگره گزارش داده شود.»

روزنامه نیویار‌ک‌تایمز سه روز پیش در مطلبی به نقل از منابع دولتی نامشخص گزارش داد که نهادهای استخباراتی امریکا مدعی اند که مسکو به شبه‌ نظامیان مسلح وابسته به طالبان در افغانستان پول می‌داد تا سربازان آمریکایی را ترور کنند و این گزارش به اطلاع ترامپ رسیده است.

اما یک روز پس از نشر این گزارش، دونالد ترامپ، آن را جعلی خواند.

او در این زمینه در توییتر نوشت: «هیچ‌کسی به من، به معاون رییس جمهور، پنس یا رییس دفتر، مارک میدوس در مورد حملات به اصطلاح توسط روس‌ها بر نیروهای ما در افغانستان گزارش نداده و نگفته است؛ طوری که خبرهای جعلی نیویارک تایمز از طریق «منابع ناشناس» گزارش داده است.»

گروه طالبان نیز با نشر اعلامیه‌ای این گزارش را رد کرد و آن‌را شایعه خواند.

روسیه هم این گزارش را رد کرده و آن را اتهامات بی‌اساس توصیف کرد.

مطالب مرتبط