سازمان ملل خواهان افزایش کمک مالی به آوارگان سوریه شد

سازمان ملل در آستانه نشست کشورهای کمک‌کننده به سوریه خواستار افزایش ارائه کمک‌های مالی به این کشور شد.blankاین سازمان ابراز امیدواری کرده‌است که در سال جاری میلادی حدود ۱۰ میلیارد دالر به شهروندان سوری که در داخل کشور خود و کشورهای همسایه آواره شده‌اند، جمع آوری شود.

براساس آمار سازمان ملل، در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون تن در سوریه به کمک و حمایت نیاز دارند و ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از مردم این کشور به کشورهای همسایه پناهنده شده‌اند.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل نیز اعلام کرده‌است که به خاطر وضعیت نا به سامان اقتصادی و اجرای قرنطینه خانگی به منظور ممانعت از شیوع ویروس کرونا در سوریه قیمت مواد غذایی طی کمتر از یک سال به بیش از دو برابر افزایش یافت.

در همین راستا، فیلیپو گراندی؛ کمیسر عالی امور پناهجویان سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرده‌است که بحران کرونا بر زندگی روزمره میلیون‌ها پناهجوی سوری و کشورهای میزبان آنها در منطقه تاثیر فوری و ویرانگری برجا گذاشته است.

گفتنی‌است که کنفرانس کشورهای اهداکننده کمک به سوریه امروز (سه شنبه) با حضور ۶۰ کشور به میزبانی اتحادیه اروپا و به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، پیش بینی می شود با توجه به بحران کرونا و افزایش نرخ مواد غذایی، دولت ها و نهادهای غیردولتی شرکت کننده در این ویدئو کنفرانس متعهد به پرداخت میلیاردها دالر کمک به آوارگان سوریه شوند.

مطالب مرتبط