کرونا در افغانستان؛ شناسایی ۲۷۹ مورد جدید و مرگ ۱۲ بیمار در یک‌روز

براساس آمار رسمی وزارت صحت عامه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در افغانستان جان باخته‌‌ و ۲۷۹ مورد جدید شناسایی شده‌است.blankوزارت صحت عامه، امروز (سه شنبه، ۱۰ سرطان) با نشر آمار روزانه کرونا اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۶۹ نمونه‌ مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت تست شده که نتایج آزمایش ۲۷۹ مورد آن مثبت تشخیص شده‌است. به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۳۱ هزار و ۵۱۷ نفر افزایش یافته‌است.

براساس آمارها کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، قندهار و پکتیا بیش‌ترین افراد مبتلا به کرونا را دارند.

آمار وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲فرد مبتلا به کرونا جان باخته و شمار قربانیان در افغانستان به ۷۴۵ نفر رسیده‌است.

براساس معلومات وزارت صحت عامه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۷ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۱۴ هزار و ۳۶ نفر رسیده‌است.

مقام‌های وزارت صحت عامه می‌گویند، براساس آمار روند ابتلا به کرونا حالت ثابت به خود گرفته‌است و طی روزهای آینده شیوع کرونا سیر نزولی خواهد گرفت.

در همین حال اما بر بنیاد ارزیابی‌ها آمار واقعی مبتلایان و قربانیان کووید- ۱۹ در افغانستان ده‌ها برابر آمار رسمی است و دولت به دلیل فقدان امکانات لازم، قادر به آزمایش و ثبت همه موارد ابتلا و مرگ در سراسر کشور نیست. عدم دسترسی به مناطق روستایی، سلطه طالبان، بی‌اعتمادی مردم به شفاخانه و داکتر و دارو و خودداری از افشای ابتلای افراد به کرونا و یا مرگ بر اثر این ویروس هم از دیگر دلایل تفاوت‌های فاحش میان آمار رسمی و غیر رسمی است.

گزارش‌های جهانی از آمار کرونا هم حاکی از آن است که روند گسترش این بیماری و قربانیان آن در افغانستان و جنوب آسیا به شدت رو به افزایش است.

مطالب مرتبط