دادگاهی در ایران روح‌الله زم را به اعدام محکوم کرد

روح‌الله زم؛ مدیر کانال تلکرامی آمدنیوز از سوی دادگاهی در ایران به اعدام محکوم شد.blankغلام‌حسین اسماعیلی؛ سخنگوی قوه قضائیه ایران، امروز خبر داد که حکم دادگاه روح‌الله صادر شده و دادگاه ١٣ مورد از عناوین اتهامات را از مصادیق «افساد فی‌الارض» دانسته است.

آقای اسماعیلی گفته‌است: «حکم اعدام برای وی صادر شده‌است که غیر قطعی است و اگر وکیل وی و خودش اعتراضی داشته‌باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

روح‌الله زم، فرزند محمدعلی زم، روحانی شناخته‌شده ایرانی و رییس پیشین حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ایران است.

او پس از حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ برای مدتی بازداشت شد و سپس ایران را ترک کرد و به مالزیا رفت. آقای زم در سال‌های گذشته در فرانسه اقامت داشت و در آنجا ابتدا وب‌سایت و سپس کانال تلگرامی آمدنیوز (صدای مردم) را راه‌اندازی کرد.

آمدنیوز در قالب وبسایت آغاز به کار کرد و بعد کانال تلگرامی پرمخاطبی شد که با افشای چند خبر پشت پرده و امنیتی، نظیر حساب‌های بانکی رییس قوه قضاییه (صادق آملی لاریجانی) و پرونده آزار جنسی سعید طوسی؛ از قاریان نزدیک به حکومت ایران، توجه زیادی را جلب کرد.

این کانال تلگرامی اعتراض‌های ۱۳۹۶ را هم به صورت گسترده‌ای پوشش داد. البته این کانال اخباری هم منتشر می‌کرد که صحت نداشت.

مسئولان حکومت ایران روح‌الله زم و کانال تلگرامی «آمدنیوز» را متهم کرده‌اند که در جریان اعتراض‌های ماه جدی ۹۶، مردم را به خشونت تشویق می‌کرد.

این اعتراضات در حدود ۱۰۰ شهر ایران رخ داد و بر اساس گزارش‌های رسمی منجر به کشته‌شدن بیش از ۳۰ نفر شد.

مطالب مرتبط