موافقت فرانسه با تمدید معافیت سران طالبان از محدودیت سفر

سفارت فرانسه در کابل اعلام کرد که دولت این کشور با تمدید رفع محدودیت‌های سفر ۱۱ نفر از سران طالبان موافقت کرده‌است.blank

این سفارت‌خانه امروز سه‌شنبه، ۱۰ سرطان در اعلامیه‌ای گفته‌است که با هدف موفقیت و فرصت‌دهی به مذاکرات صلح، فرانسه با تمدید معافیت ۱۱ نفر از سران طالبان از محدودیت‌های سفر توسط سازمان ملل و شورای امنیت موافقت کرده‌است.

اعلامیه افزوده‌است که این اقدام نباید بی قید و شرط صورت گیرد و «نرم شدن یا برداشتن تحریم‌ها باید با تعهد واقعی آن‌ها برای صلح در ارتباط باشد».

صدیق صدیقی؛ سخنگوی ریاست جمهوری این اقدام فرانسه را برای روند صلح مهم خوانده و بر پایان یافتن خشونت از سوی طالبان تاکید کرده‌است.

بر بنیاد توافقنامه امریکا و طالبان، با شروع مذاکرات بین‌الافغانی، امریکا بازنگری درباره تحریم‌های فعلی و فهرست پاداش‌ها علیه اعضای طالبان و رفع تحریم‌ها علیه این گروه را تا ۶ سنبله سال ۱۳۹۹ آغاز خواهد کرد.

در این توافقنامه همچنین امریکا متعهد شده است که با آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، تعامل خود را با سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل و افغانستان برای حذف اسامی اعضای طالبان از فهرست تحریم‌های این سازمان آغاز می‌کند.

مطالب مرتبط