سنا: اقدامات اجمل احمدی در بانک مرکزی «غیر قانونی» است

اعضای مجلس سنا می‌گویند که اقدامات اخیر اجمل احمدی؛ سرپرست بانک مرکزی از جمله برکناری معاونان و چند مقام ارشد دیگر این بانک غیر قانونی و غیر اصولی است.blank

سناتوران در نشست عمومی امروز (سه‌شنبه، ۱۰ سرطان) مجلس سنا با غیر قانونی خواندن اقدامات آقای احمدی، فیصله کرده‌اند که کمیسیون اقتصاد ملی این مجلس برکناری مقام‌های ارشد بانک مرکزی را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهد.

فضل‌هادی مسلم‌یار؛ رییس مجلس سنا گفت که برخورد سرپرست بانک مرکزی با شماری از مسوولان این نهاد خلاف قانون و اصول پذیرفته شده‌است.

سناتوران در نشست امروز همچنین گفته‌اند که فردی به ریاست یک نهاد مهم گماشته شده‌است که به زبان‌های رسمی و فرهنگ کشور بلدیت ندارد.

به گفته آن‌ها، آقای احمدی حتا در زمان تصدی سرپرستی وزارت صنعت و تجارت نیز برخی از اقدامات غیرقانونی را انجام داده‌است. این مجلس اجمل احمدی را در هنگام تصدی وزارت صنعت و تجارت سلب صلاحیت کرده بود.

این در حالی است که شورای عالی بانک مرکزی به‌تازگی چهار کارمند بلندرتبه این بانک را به اتهام فساد در هفت پرونده، از وظایف‌شان برکنار کرده‌ و آن‌ها را به دادستانی کل معرفی کرده‌است که معاون دوم بانک مرکزی هم شامل این افراد است.

واحدالله نوشیر؛ معاون اول بانک مرکزی و عضو شورای عالی این بانک به این فیصله اعتراض کرد و آن را خلاف اصول خواند؛ اما او نیز روز گذشته از سمت‌اش برکنار شد.

مطالب مرتبط