اداره محیط زیست: آلودگی هوا آسیب‌پذیری از کرونا را بیشتر می‌سازد

اداره ملی حفاظت از محیط زیست می‌گوید که آلودگی هوا آسیب‌پذیری شهروندان در برابر ویروس کرونا را بیشتر خواهد ساخت. این اداره به مالکان بلندمنزل‌ها هشدار می‌دهد که به‌جای ذغال سنگ از گاز مایع استفاده کنند؛ در غیر آن با آنان برخورد جدی خواهد شد.blank

شاه‌زمان میوندی؛ رییس اداره حفاظت از محیط زیست امروز شنبه، ۱۴ سرطان در یک نشست خبری در کابل گفت که آلودگی هوا باعث افزایش آسیب‌پذیری افراد در برابر ویروس کرونا می‌شود.

او افزود که این اداره برای کنترول آلودگی هوا، به مالکان بلندمنزل‌ها در کابل هشدار داده که تا پایان ماه عقرب سال جاری، در سیستم مرکز گرمی‌های‌شان تغییر بیاورند و به‌جای ذغال سنگ از گاز مایع استفاده کنند.

آقای میوندی تاکید کرد که در صورتی که مالکان بلند منزل‌ها از این دستور سرپیچی کنند، با آن‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به گفته مسوولان اداره حفاظت از محیط زیست، در پی وضع محدودیت‌ها بر گشت‌وگذار در سه ماه نخست سال جاری آلودگی هوا کاهش یافته بود؛ اما پس از دهم جوزا و رفع این محدودیت‌ها، آلودگی هوا از سطح عادی بیشتر شده‌است.

معین مسلکی این اداره در نشست امروز هشدار داد که اگر وضعیت به‌همین گونه ادامه پیدا کند، آلودگی هوا تا فصل زمستان چندین برابر افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که در زمستان سال گذشته آلودگی هوا در شهر کابل به بیشترین حد رسیده بود و در اکثر روزها، این در صدر آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار می‌گرفت.

مطالب مرتبط