ربانی: سخنانم درباره صلح و ساختار نظام، خواب برخی را آشفته کرد

صلاح‌الدین ربانی؛ سرپرست حزب جمعیت می‌گوید برخی‌ از سیاسیون با صلح بازی سیاسی می‌کنند. وی تاکید کرد که سخنانش درباره صلح و ساختار نظام، خواب برخی را آشفته کرد.blankآقای ربانی امروز (پنج‌شنبه، ۱۹ سرطان) در نشستی گفت: «آن‌هایی که ما را مخالف صلح می‌گویند، برخی‌های‌شان با صلح بازی سیاسی می‌کنند.»

او افزود که حزب جمعیت برای صلح برنامه‌ دارد؛ اما نمی‌خواهد که زیر نام صلح، یک جنگ تازه دیگر در کشور شعله‌ور شود. ربانی بر روند صلح فراگیر تاکید کرد.

آقای ربانی چندی پیش توسط شماری از اعضای شورای رهبری جمعیت با محوریت عطامحمدنور از سرپرستی این حزب کنار زده شد.

صلاح‌الدین ربانی نیز در واکنش به این تصمیم، عضویت هفت عضو حزب جمعیت از جمله عطامحمدنور و محمدیونس قانونی را تعلیق کرد.

ربانی در نشست امروز در این زمینه گفت که سخنان وی در مراسم افتتاح دفتر حزب جمعیت درباره صلح و ساختار نظام پس از صلح، «خواب برخی را آشفته ساخت و در صدد توطئه شدند و برخی از برادران نیز در دام این توطئه افتاده و متاسفانه شریک آن شدند.»

او در ادامه علاوه کرد که حزب جمعیت به زودی مجمع عمومی خود را برگزار می‌کند و برای آن کمیته‌ای را نیز توظیف کرده‌است.

چندی پیش عطامحمد نور؛ والی پیشین بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت، آقای ربانی را متهم کرد که جمعیت را در انحصار خود گرفته‌است.

آقای نور همچنین گفت که ربانی به مدت دو ماه سرپرست انتخاب شده‌بود؛ اما وی ۹ سال حزب جمعیت را سرپرستی کرده‌است. والی پیشین بلخ در مصاحبه‌ با بی بی سی گفت که ربانی در این مدت هیچ کاری برای حزب نکرده و از همین رو اعضای رهبری جمعیت وی را برکنار کردند.

مطالب مرتبط