تندیس ملانیا ترامپ در زادگاهش به آتش کشیده شد

تندیس چوبی ملانیا ترامپ؛ بانوی اول امریکا در زادگاهش در کشور اسلوونی توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شده‌است.blank

برد داونی؛ هنرمند امریکایی مستقر در برلین که پیش‌تر سفارش ساخت مجسمه ملانیا ترامپ را به یک هنرمند محلی در اسلوونی داده بود به خبرگزاری رویترز گفت که اثر یاد شده شامگاه چهارم جولای همزمان با جشن استقلال امریکا به آتش کشیده شده است.

او در ادامه با اشاره به این‌که نمی‌داند چرا این کار صورت گرفته، گفت که گزارشی را از پولیس در این خصوص دریافت کرده و تمایل دارد با افرادی که دست به چنین اقدامی زده‌اند صحبت کند.

این هنرمند امریکایی گفته است که تمایل دارد از گفتگو با آتش زنندگان مجسمه در فیلمی که برای نمایش در اسلوونی در دست ساخت دارد، استفاده کند. این فیلم قرار است در اسلوونی که در نمایشگاهی که ماه سپتامبر افتتاح خواهد شد به نمایش درآید.

برد داونی یادآور شده است که مجسمه بانوی اول امریکا روز پنجم جولای درحالی که بر اثر آتش گرفتن سیاه و بدشکل شده بود از جایش برداشته شد.

این برای نخستین بار نیست که مجسمه یکی از اعضای خانواده ترامپ در اسلوونی به آتش کشیده می‌شود؛ مجسمه‌ای از دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده نیز پیش‌ از این در ماه جنوری در این کشور سوزانده شده بود.

تندیس بزرگ ملانیا ترامپ با توجه به تصویری که از روی در آن طراحی شده از همان روز نخست حساسیت‌هایی را در میان ساکنان شهر زادگاه وی برانگیخت.

برخی این تندیس را بدتراش و مایه شرم توصیف کرده و برخی دیگر معتقد بودند که هیچ شباهتی با خانم ترامپ ندارد.

مطالب مرتبط