ترامپ ادعای دخالت روسیه در جنگ افغانستان را رد کرد

رییس‌‌جمهوری امریکا گفت که به نظر او روسیه قصد مداخله در «درگیری‌های افغانستان» را ندارد.blankبه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ؛ رئیس‌ جمهوری امریکا گفت که به نظر او روسیه قصد مداخله در «درگیری‌های افغانستان» را ندارد.

ترامپ در گفتگویی که روز جمعه با یک برنامه‌ تلویزیونی داشت، گفت: «فکر می‌کنم آخرین چیزی که روسیه بخواهد این است که در اوضاع افغانستان خود را دخیل کند.»

وی گفت: «آن‌ها مدت‌ها قبل تجربه بودن در افغانستان را داشتند. اتحاد جماهیر شوروی بدل به روسیه شد؛ زیرا آن‌ها در افغانستان به گونه بسیار جدی شکست خوردند.»

ترامپ گفت: «اگر آن‌ها می‌خواهند به افغانستان بازگردند، مختار اند.»

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که روسیه و امریکا همدیگر را در افغانستان متهم به قاچاق مواد مخدر و حمایت از طالبان می‌کنند.

ضمیر کابلوف؛ فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان، به آژانس خبری ایتارتاس گفته‌است که برخی از اعضای سازمان استخباراتی امریکا در افغانستان در قاچاق مواد مخدر دست دارند.

آقای کابلوف گفته‌است شماری از اعضای سازمان استخباراتی امریکا (سیا) که روسیه را متهم به توطئه با گروه طالبان می‌سازند، به قاچاق مواد مخدر از افغانستان اشتغال دارند.

او گفته‌است که هواپیماهای امریکایی از فرودگاه‌های قندهار و بگرام به هر مقصدی از آلمان تا رومانیا بدون نظارت پرواز می‌کنند.

در مقابل، نظامیان امریکایی مدعی هستند که روسیه به طالبان کمک می‌کند تا نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان را بکشند.

علاوه بر تنش میان امریکا و روسیه در افغانستان، ترامپ در داخل امریکا هم متهم به تبعیت از سیاست‌های پوتین در افغانستان است.

مطالب مرتبط